مرور و عبور

مرور و عبور

«همسایه‌ها» در راه شبکه 3
مجموعه «همسایه‌ها» به کارگردانی محمدحسین لطیفی برای پخش از شبکه سه در دست تولید است و مراحل تصویربرداری را سپری می‌کند.
این مجموعه با دستمایه قراردادن زندگی چند خانواده متوسط، مسائل و مشکلات آنان را به نمایش می‌گذارد. در این سریال پنج خانواده با اختلاف دیدگاه‌ها و سلایق گوناگون در یک ساختمان زندگی می‌کنند.
 این سریال را حسین پاکدل نوشته و علی نصیریان، گوهرخیراندیش، امین حیایی، محمدرضا شریفی‌نیا، عاطفه رضوی، فلورا سام، کمند امیرسلیمانی، حسین پناهی، جمشید اسماعیل‌خانی و ... در آن به ایفای نقش
 می‌پردازند. (صفحه 3)




اسرائیل: ایران در لبنان
 پایگاه موشکی می‌سازد
آریل شارون، نخست‌وزیر اسرائیل گفت: ایران یک پایگاه پرتاب موشک در لبنان احداث کرده است.
شارون در مصاحبه با روزنامه الیوم‌پست با اعلام این مطلب گفت: ایران کار احداث پایگاه پرتاب موشک دوربرد کاتیوشا را که می‌تواند مرکز اسرائیل را هدف قرار دهد، آغاز کرده است. روزنامه‌ هاآرتص هم نوشت: حزب‌ا... در چند متری مرزهای لبنان و اسرائیل موشک‌های کاتیوشا و خمپاره‌انداز مستقر کرده است. (صفحه 15)



نامه سرگشاده محسن رضایی به رئیس‌جمهوری در آستانه انتخابات
دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار نامه‌ای سرگشاده رئیس‌جمهوری به بیان برخی از مسائل پرداخت.
وی در بخشی از نامه‌اش نوشته: اینجانب در این مکتوب قصد نقد گذشته را ندارم (همچنان‌که در طول چهار سال گذشته نظرات و نقد‌های خود را شفاهی عرض کرده‌ام) ولی در شرایط جاری کشور و در آستانه انتخابات، مسائل مهمی در جریان است که نمی‌توان به آنها نپرداخت. (صفحات یک و 13)



«جیم»‌سازان باید پروانه ساخت بگیرند
شورای پروانه ساخت معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین جلسه خود در سال 80 که با حضور نمایندگان کانون کارگردانان و تهیه‌کنندگان سینما تشکیل شد، تاکید کرد که روش صدور پروانه ساخت برای اکثر تهیه‌کنندگان و کارگردانان به روش گذشته ادامه خواهد یافت و فقط تهیه‌کنندگان و کارگردانانی که سابقه کارهای قبلی آنان جیم بوده یا به‌رغم دریافت تذکر کتبی در سال 79 نسبت به ساخت فیلم‌هایی با کیفیت نازل اقدام کرده‌اند صدور پروانه ساخت آنها در سال 80 منوط به تصویب فیلمنامه و تایید تمامی عوامل سازنده توسط
این شوراست. (صفحه 3)



درآمد کشور از ورود هر گردشگر، چند؟
مدیرعامل سازمان سیاحتی و مراکز تفریحی بنیاد مستضعفان و جانبازان اعلام کرد: به ازای ورود هر گردشگر، 500 تا 550 دلار درآمد مستقیم برای کشور منظور می‌شود.
احد محمدی گفت: به ازای هر سه تا چهار گردشگر یک فرصت شغلی ایجاد می‌شود. اگر زیرساخت‌های گردشگری بهبود یابد ایران از نظر جاذبه‌های گردشگری جزو 10 کشور اول جهان است اما متاسفانه از نظر جذب گردشگر در رده بالای 60 قرار دارد. (صفحه 4)