12 کشته و مصدوم در انفجار 2خانه

12 کشته و مصدوم در انفجار 2خانه

در دو حادثه مختلف انفجار واحد مسکونی که یکی در شهرستان جهرم و دیگری در تهران رخ داد، در مجموع 9نفر مصدوم شدند و سه نفر جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم در اولین حادثه که در شهرستان جهرم رخ داد، دو واحد مسکونی منفجر شد که در نتیجه آن تعدادی زخمی و کشته شدند. مهدی شفیعیان، فرماندار این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم در مورد جزئیات این حادثه گفت: «این حادثه، ساعت 13و50دقیقه ظهر یکشنبه پنجم اردیبهشت رخ داد و بلافاصله اجرای عملیات نجات به اعضای شورای بحران شهرستان اعلام و همزمان به تمام دستگاه‌های امدادی و نیروهای نظامی و انتظامی فراخوان دادیم. پس از حضور نیروها، محوطه پوشش داده شد و عملیات جست‌ؤجو و آواربرداری آغاز شد. در ابتدای کار، پنج نفر از مصدومان از زیرآوار خارج و به بیمارستان اعزام شدند که پس از انجام اقدامات درمانی، سه نفر از آنان ترخیص شدند و دو نفر دیگر هنوز در بیمارستان تحت مداوا هستند. ضمن این‌که در این حادثه، سه نفر از شهروندان جان خود را از دست دادند.»
فرماندار شهرستان جهرم در واکنش به این‌که برخی علت حادثه را انفجار گاز اعلام کرده‌اند، اظهار کرد: «این اظهارات براساس تحلیل‌های اولیه‌ای صورت گرفته اما علت قطعی هنوز مشخص نیست و از مرکز استان، تیمی متشکل از تخصص‌های مختلف در حال بررسی علت وقوع حادثه هستند.»
با گذشت کمتر از یک روز از حادثه جهرم، این‌بار یک منزل مسکونی در شهرک ولیعصر تهران منفجر شد. جلال ملکی درخصوص این حادثه گفت: «پس از اعلام حادثه، دو ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شد. محل حادثه یک منزل دو طبقه قدیمی به وسعت 60 متر بود که در بررسی‌ها مشخص شد علت حادثه، انفجار آبگرمن و ناشی از نشت گاز بوده است. شدت انفجار در حدی بود که شیشه‌های ساختمان تخریب شده و لوازم منزل به‌هم ریخته بود.»
وی ادامه داد: «در لحظه انفجار، چهار نفر شامل پدر 45ساله خانواده، دو دختر 10و3ساله و یک پسر 2ساله در خانه حضور داشتند که پدر خانواده دچار سوختگی شدیدی شده و کودکان نیز مصدومیت‌های خفیف داشتند که هر چهار نفر تحویل عوامل اورژانس شدند.»