کتاب

کتاب

انسان آسمان
کتاب انسان آسمان که توسط نشر موسسه امام موسی صدر تهران به فارسی منتشر شده در واقع ترجمه کتاب «الامام علی، انسانیه السماء» است که شامل چند سخنرانی امام موسی صدر در لبنان درباره جایگاه شخصیتی امیرالمومنین و تأثیر آن در رشد جامعه است. ترجمه فارسی این کتاب به‌عنوان ششمین جلد از مجموعه «در قلمرو اندیشه» منتشر شده است.

زندگی در پیش رو
پرداختن به رمان «زندگی در پیش رو» بین مطالبی که همه از وجوه معنوی یتیم‌نوازی می‌گویند، رنگ دیگری دارد. این رمان که نوشته رومن گاری است از زبان کودک یتیمی به نام محمد روایت می‌شود که در محله‌ای فقیرنشین در فرانسه به همراه دیگر یتیم‌ها در خانه رزا‌خانم زندگی می‌کنند.
رزا‌خانم کسی است که از کودکان یتیم نگهداری می‌کند اما جنس و شکل او با سرپرستان یتیمانی که می‌شناسیم و در این پرونده درباره آنها حرف می‌زنیم بسیار متفاوت است. یک تفاوت اصلی این است که پدر و مادر کودکان بی‌سرپرست خانه رزاخانم معمولا انسان‌های فرومایه یا تبهکارند و تفاوت دیگر رزا‌خانم با خیرین نیکوکار در این است که او برای نگهداری از این بچه‌ها پول دریافت می‌کند. البته در جریان داستان متوجه علاقه و انس قلبی رزا‌خانم با محمد و دیگر بچه‌ها می‌شویم که چیزی فراتر از یک انجام وظیفه است.
 رزا‌خانم هم شکلی از یتیم‌نوازی را به ما نشان می‌دهد که مثل دیگر شکل‌های آن معنوی نیست اما خالی از عاطفه هم نیست.