مرور و عبور

مرور و عبور

کوپن قند و شکر اعلام شد
کالابرگ شماره 256 از سری کوپن‌های مرحله یازدهم شهری برای دریافت قند و شکر یارانه‌ای تعادلی شهری اختصاص یافت.
این سهمیه برای هر نفر 1200 گرم به قیمت 1080 ریال در نظر گرفته شده‌است. کالابرگ یاد شده برای مصرف‌کنندگان تا ساعت 12 روز سه‌شنبه 29 خرداد امسال و برای عاملان فروش برای تحویل در شعب بانک صادرات تا پایان وقت کاری شعب در همان روز معتبر است. همچنین کالابرگ شماره 356 از سری کوپن‌های مرحله یازدهم برای سهمیه قند و شکر یارانه‌ای تعادلی روستایی اختصاص یافته است. (صفحه 4)




بتمن در انتظار جورج کلونی
جورج‌ کلونی مشغول مذاکره با استودیوی برادران وارنر برای امضای قرارداد همکاری با این استودیو است. به این ترتیب او برای دومین بار در نقش بتمن ظاهر می‌شود. دآرن آرونفسکی که قرار است پنجمین بتمن به‌نام «بتمن، سال یک» را کارگردانی کند، می‌گوید: جورج کلونی در قسمت پنجم دوباره در نقش بتمن بازی می‌کند. من هیچ تغییر عمده‌ای در ترکیب بازیگران فیلم نداده‌ام.
کلونی پس از بازی در بتمن و راین در سال 1997، سخت مورد انتقاد قرار گرفت. در بسیاری از نقدهایی که بر فیلم نوشته شد بازی کلونی مورد نقد قرار گرفت و بسیاری از منتقدان نوشتند که او بسیار بد بازی کرده است. (‌صفحه 3‌)



رهبر انقلاب: استفاده ابزاری از جوانان در انتخابات، بی‌انصافی است
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در دومین روز از سفر به گیلان روز گذشته در جمع هزاران نفر از جوانان این استان سخنرانی کردند. ایشان فرمودند: جوانان کشور، هدیه و نعمت الهی و رودخانه‌ای مواج و پرفیضند و من به آنان عشق می‌ورزم و اگر مسؤولان، خردمندانه و با برنامه‌ریزی صحیح با آنان برخورد کنند، می‌توانند سرنوشت کشور را دگرگون سازند. اما اگر با این پدیده پربرکت تنها برخوردی ابزاری و شعاری شود، انواع مشکلات و آفات را به‌دنبال می‌آورد و همه دستاوردها را به باد می‌دهد. ایشان با انتقاد از کسانی که در برخورد با جوانان تنها به تملق‌گویی و لفاظی می‌پردازند، خاطرنشان کردند: بی‌توجهی به دغدغه‌های واقعی جوانان و استفاده از آنان به‌عنوان کالایی که تنها در مواقعی خاص نظیر انتخابات مورد استفاده دارد امری کاملا غلط و بی‌انصافی به جوانان است. (صفحات یک و دو )


17 هزار پرستار بیکارند
دبیر اجرایی همایش پرستاری بیماری‌های داخلی گفت: هم‌اکنون به‌دلیل ناکارآمد بودن نظام گزینش پرستار در مراکز درمانی و همچنین فقدان تعادل بین گزینش دانشجو و نیاز کشور، حدود 17 هزار پرستار در کشور وجود دارد.
مولود بیات افزود: هم‌اکنون رشته پرستاری فاقد دوره بازآموزی است در حالی که به‌دلیل ارتباط تنگاتنگ رشته پرستاری و پزشکی و ارتباط آن با جان بیمار لازم است سطح علمی این رشته همگام با رشته پزشکی ارتقاء یابد. (‌صفحه 13‌)



ثبت‌نام 67 نفر برای انتخابات ریاست‌جمهوری
نخستین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات هشتمین دوره ریاست‌جمهوری روز چهارشنبه با نام‌نویسی 67 نفر به پایان رسید.
سید‌عباس احمدی؛ ‌مدیر‌کل انتخابات کشور با اعلام این خبر گفت: از میان ثبت‌نام‌شدگان 34 نفر دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر، سه نفر دارای مدرک تحصیلی حوزوی و بقیه دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم هستند. چهار زن نیز امروز برای ثبت‌نام در محل ستاد انتخابات حاضر شدند که به‌دلیل فقدان مدارک لازم از دو نفر آنها ثبت‌نام به عمل آمد. عبدا... جاسبی هم دیروز برای ثبت‌نام به وزارت کشور رفت. (‌صفحه یک‌)