نسخه Pdf

آی‌قصه

آی‌قصه

آدرس سایت: www.ighe3.com

قصه و لالایی قدمتی در حدود تاریخ بشریت دارند و قدیمی‌ترین شکل ادبیات به‌حساب می‌آیند. قصه علاوه بر گذران وقت و سرگرمی، ابزاری است در جهت انتقال‌دادن سنت‌ها، آداب پهلوانان و تاریخ هر سرزمین. اگر بخواهیم از تاثیرگذاری قصه حرف بزنیم، هزارویک شب احتمالا آشناترین ماجرایی است که در ذهن‌مان داریم. در آنجا هم با شهرزاد قصه‌گو مواجه هستیم و پادشاهی خشمگین که هر شب به‌راحتی آدم‌ها را قربانی می‌کند اما شهرزاد با قصه‌های ادامه‌دار و ماجراهایی که هر شب تعریف می‌کند باعث سرگرم‌شدن پادشاه شده و مردم را مردن نجات می‌دهد. ایده اصلی پادکست آی‌قصه از یک نیاز شخصی ‌آمده و یکی از موسسان سایت به دوستش می‌گوید: «من هر شب برای دخترم قصه می‌گویم و چند وقتی است که می‌گوید قصه‌هایم تکراری شده و قصه جدید برایش بخوانم.» دوستش هم می‌گوید: «بیا آی‌قصه را راه بیندازیم.» به‌همین سادگی!
مجموعه خصوصی آی‌قصه، تولید‌کننده قصه و لالایی کودکانه است که با هدف اشاعه زبان‌فارسی برای کودکان تاسیس شده است. آی‌قصه علاوه بر سایت و کانال تلگرام، اپلیکیشن هم دارد‌ که می‌توانید آن را از کافه‌بازار دانلود کنید. این اپلیکیشن برنامه روزانه مشخصی دارد و هر شب یک قصه کودک و نوجوان یا یک لالایی را منتشر می‌کند.
بازیگران و نویسندگان معروفی با آی‌قصه کار می‌کنند که از بین آنها می‌توان به لیلی رشیدی، الهام پاوه‌نژاد، شرمین نادری، مرجان صادقی و نفیسه نصیران اشاره کرد. آی‌قصه‌ای‌ها آنقدر کارشان خوب بوده که انواع و اقسام جایزه‌ها را هم برده‌اند. مثلا در سیزدهمین جشنواره وب و موبایل برنده همه جوایز بخش خانواده و کودک بودند.
ضمیمه کلیک
تیتر خبرها