مرور و عبور

مرور و عبور

دعوت از 35 بازیکن به تیم ملی
پس از چند روز کش و قوس، سرانجام فدراسیون فوتبال اسامی ملی‌پوشان را اعلام کرد.هر چند دلیل این تاخیر غیبت بلاژه‌ویچ اعلام شده بود اما تاخیر چیرو و فشار افکار‌عمومی، فدراسیون را متقاعد کرد که فهرست منتخب سرمربی را پیش از آمدن او اعلام کند.بازیکنانی که به تیم ملی دعوت شده‌اند، عبارتند از: پرویز برومند، ابراهیم میرزاپور‌، حسن رودباریان، یحیی گل‌محمدی، بهروز رهبری‌فر، مهدی هاشمی‌نسب، علی انصاریان، رحمان رضایی، سبو شهبازیان‌، ستار همدانی، محمد خضیراوی، محمد نوازی، حامد کاویان‌پور، جواد نکونام، پژمان جمشیدی، سیروس دین‌محمدی‌، علیرضا نیک‌بخت‌واحدی، علی کریمی، مهدی شیری، مهدی امیرآبادی، رضا جباری، ناجی بداوی، علیرضا اکبرپور، علی سامره، فراز فاطمی، سهراب بختیاری‌زاده، مهرداد میناوند، محمدرضا مهدوی، کریم باقری، داریوش یزدانی، علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا و وحید هاشمیان. (‌صفحه 15‌)




حضور نیکی کریمی در «واکنش پنجم»
«واکنش پنجم» نام فیلمی است که قرار است تهمینه میلانی تابستان امسال آن را مقابل دوربین ببرد. نیکی کریمی در این فیلم نقش اصلی زن را بازی می‌کند. این سومین تجربه همکاری میلانی و کریمی بعد از فیلم‌های دو زن و نیمه‌پنهان است.میلانی و کریمی در جشنواره فیلم زتان در لندن ( باربی کن) حضور خواهند داشت. در این جشنواره فیم دو زن و یک فیلم کوتاه با داستانی زنانه که کریمی آن را کارگردانی کرده است روی پرده خواهد رفت. (‌صفحه 3‌)


نظر رهبر معظم انقلاب درباره رژیم حقوقی دریای خزر
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در سومین روز از سفر به استان گیلان در جمع مردم بندر انزلی فرمودند: جوهره نظام اسلامی، ایمان و توکل به خدا و اتکا به خدا و اتکا به ملت است و جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر کوه استوار ایمان و اراده و بصیرت مردم در هر عرصه‌ای با قدرت از حقوق خود و ملت ایران دفاع خواهد کرد.
ایشان با اشاره به موقعیت حساس و تعیین‌کننده ایران در جغرافیای سیاسی جهان تصریح کردند: دریای خزر بر‌اساس قوانین بین‌المللی متعلق به پنج کشور ساحلی این دریاست و هیچ سلطه‌گری از هیچ نقطه دنیا حق ندارد در مسائل این دریا دخالت و اعمال نفوذ کند. (‌صفحه یک‌)




اخراج آمریکا از کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل
آمریکا اعلام کرد که کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل در غیاب این کشور که با رای سایر اعضا کرسی خود را در آن از دست داد دیگر از قدرت چندانی برخوردار نخواهد بود.سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این‌باره گفت: متاسفانه این کمیسیون با نبود آمریکا در میان آن دیگر یک نهاد قدرتمند نیست. تعهد و عزم و اراده آمریکا به پاسخگویی به مسائل مربوط به حقوق بشر در سراسر دنیا جزو سیاست آمریکاست و با این رای خدشه‌دار نمی‌شود. از سوی دیگر دولت کوبا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: علت برکناری آمریکا از سوی کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل گستاخی بیش از حد آمریکاست.(‌صفحه 13‌)



فروش خوب «بچه‌های جاسوس»
فیلم «بچه‌های جاسوس» 100 میلیون دلار فروخت. فیلم بچه‌های جاسوس در ششمین هفته نمایش توانست سد فروش صد میلیون دلاری را بشکند و لقب یک فیلم موفق و پرفروش را بگیرد. تحلیلگران اقتصاد سینمایی می‌گویند: هیچ‌کس انتظار چنین موفقیت بزرگی را برای این فیلم نداشت. بچه‌های جاسوس که حال و هوای کمدی - پلیسی دارد درباره دختر و پسر خردسالی است که تصمیم می‌گیرند والدین خود را از دست آدم‌ربایان نجات دهند. آنتونیو باندراس و آلن کامینگ نقش‌های اصلی این فیلم را بازی می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود این فیلم 140 میلیون دلار بفروشد. (‌صفحه 3‌)