سرقت هکر 20 ساله از 800 حساب بانکی

سرقت هکر 20 ساله از 800 حساب بانکی


فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری هکری ۲۰ ساله در شهرستان کازرون خبر داد و گفت: این هکر از ۸۰۰ حساب بانکی در سراسر کشوربرداشت کرده بود.
به گزارش جام‌جم، سردار رهام بخش حبیبی گفت: پس از مراجعه یک شهروند کازرونی به پلیس فتای این شهرستان و ارائه شکایتی در خصوص رسیدگی به برداشت غیرمجاز از اطلاعات حساب بانکی وی، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. در بررسی‌های سایبری، مأموران پلیس فتا با یک سایت فروش کتاب روبه‌رو شده و در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد درگاه متصل به این سایت جعلی بوده و صاحب آن با استفاده از تبلیغات در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی قربانیان را به درگاه جعلی کشانده و با سرقت اطلاعات بانکی و سوءاستفاده از رمز دوم حساب آنان اقدام به برداشت از حساب قربانیان کرده است.
متهم پس از دستگیری اظهارکرد با طراحی ربات و ارسال لینک جعلی، به اطلاعات کارت کاربران دسترسی پیداکرده و با برداشت از حساب آنها اقدام به خرید شارژ کرده و سپس شارژهای خریداری‌شده را باقیمت پایین‌تر به افراد می‌فروخته است. متهم ۲۰ ساله با روش فیشینگ از ۸۰۰ حساب بانکی در نقاط مختلف کشور، مبلغ 400 میلیون تومان برداشت کرده است.