رخنه دلال‌ها به اردوی والیبال

رخنه دلال‌ها به اردوی والیبال


همان روزی که پول داشت وارد والیبال می‌شد پیش‌بینی خیلی‌ها این بود که والیبال هم شد مثل فوتبال. پول وارد هر رشته‌ای که شود کارش تمام است. از آن اظهارنظرها، سال‌های زیادی می‌گذرد و به عقیده خیلی از منتقدان، والیبال پا جای پای فوتبال گذاشته، نه فقط در خصوص پول و رقم‌های قرارداد بلکه از سایر خصوصیات این رشته هم دارد الگو می‌گیرد. آخرین‌اش همین امضای قراردادهای شبانه در اردوهای تیم ملی است. آن هم در روزهایی که بازیکنان با تمرین زیرنظر ولادیمیر آلکنو دارند خودشان را برای لیگ ملت‌ها و المپیک آماده می‌کنند.
البته این قضیه تنها به مربیان تیم ملی ختم نمی‌شود و بعضی بازیکنان اردونشین هم واسطه مذاکره با بازیکنان مد نظر باشگاه‌هایشان شده‌اند. حتی کار به جایی رسیده که به یکی از بازیکنان اردونشین با پیشنهاد قرارداد یک و نیم میلیاردی او را وسوسه کرده‌اند تا قرارداد 900 میلیونی‌اش با باشگاه دیگر را فسخ کند. در حالی که این روزها بازیکنان و حتی کمک‌های ایرانی آلکنو باید همه تمرکزشان روی تمرین و آمادگی باشد. این اتفاقات مثل خوره به جان تیم ملی افتاده و دارد تمرکز تیم مرد روسی را برهم می‌زند.امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی والیبال هم با این قضیه مخالف است. او می‌گوید: «من همیشه از مربیان و بازیکنان خواهش کرده‌ام در محیط تیم ملی و از شرایط حضور در اردو برای مذاکره با بازیکنان و قرارداد با آنها استفاده نکنند. شاید پیشنهاد به بازیکن ایراد نداشته باشد اما تا به حال به هیچ مربی‌ای اجازه نداده‌ام قرارداد بازیکن را برای امضا به اردو بیاورد. همیشه هم گفته‌ام قرار امضای قرارداد را بیرون از اردو و در هتل المپیک یا رستوران بگذارند، نه اردوی تیم ملی؛ چرا که این کارها زیبنده مربی تیم ملی والیبال نیست.»
او البته معتقد است تا به حال به چنین موردی در اردو برخورد نکرده است: « من تا به حال در اردو به چنین موردی برخورد نکرده‌ام. اما بازیکنان هم باید حواسشان باشد. آنها گمان می‌کنند اگر مربی تیم ملی بگوید با فلان تیم قرارداد ببند، جایگاهش در تیم ملی محفوظ است. در صورتی که اصلا این‌طور نیست. از طرف دیگر، این کارها در اردو و سالن تمرین، تمرکز بازیکنان را می‌گیرد، بنابراین قرارداد باید بیرون از اردو بسته شود.»