مرور و عبور

مرور و عبور

۱۶ اردیبهشت ۸۰
نظر رهبر معظم انقلاب درباره اشتغال
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب روز گذشته در پنجمین روز از سفر به استان گیلان در دیدار با کارگران، کشاورزان و صیادان این استان با اشاره به ایجاد اشتغال و فعالیت مولد فرمودند: باید مساله اول کشور و محور تمام سیاست‌ها اجرایی شود.ایشان نقش فعالیت‌های تولیدی و مفید را در تامین کرامت انسان‌ها، استقلال ملی و رسیدن به هدف‌های انقلاب اسلامی بسیار مهم و ممتاز دانستند و افزودند: مسؤولان باید در خصوص مسائل معیشتی و اشتغال بیش از پیش اهتمام و جدیت داشته باشند. (صفحه 2)


محسن رضایی: نمی‌آیم
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با ایسنا با انتقاد از گروه‌های سیاسی که زمان انتخابات را کاهش داده‌اند، گفت: انتظار می‌رفت در این دوره بیش از دوره‌های دیگر ریاست‌جمهوری مردم در صحنه حضور و بروز داشته باشند و نخبگان و جناح‌های سیاسی به مساله انتخابات بپردازند. ولی می‌بینیم در این انتخابات نوعی سناریوی برنامه‌ریزی شده‌ای برای کاهش زمان انتخابات به چشم می‌خورد که برخی معتقد بودند نوعی تبانی سیاسی بین هر دو جناح صورت گرفته که فرصت انتخابات را به حداقل برسانند. به نظرم یک جناح نگران این بوده که اگر مردم بیشتر به صحنه بیایند ممکن است خاتمی رای بالایی داشته باشد. رضایی در پاسخ به این سوال که آیا قصد کاندیداتوری ندارید؟ گفت: من از قبل هم برنامه‌ام این نبود. طالب قدرت نیستم، البته در مقابل انحراف قدرت از مسیر خود که خدمت به مردم و تداوم آرمان شهداست، مقاومت می‌کنم. (صفحات یک و دو)‌



برترین‌های لیگ برتر
اتحادیه فوتبال حرفه‌ای انگلیس، بهترین مربی و بهترین بازیکن لیگ برتر را انتخاب و معرفی کرد.دیوید اولری، سرمربی تیم لیدزیونایتد به دلیل آن‌که تیم او شش پیروزی پیاپی در لیگ برتر و یک تساوی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا به دست آورده است، به عنوان مربی ماه معرفی شد. مک آلیستر، بازیکن تیم لیورپول هم به دلیل به ثمر رساندن پنج گل در پنج بازی اخیر این تیم به عنوان بازیکن ماه انگلیس معرفی شد. (صفحه 15)


۱۷ اردیبهشت ۸۰
سقف ورزشگاه ساری خراب شد
صدها نفر روز گذشته براثر فروریختن بخشی از سقف ضلع شمال غربی ورزشگاه متقی ساری مجروح شدند.این حادثه هنگام بازی فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور بین دو تیم شموشک نوشهر و پیروزی روی داد.گزارش‌ها حاکی است این حادثه در آغاز نیمه دوم بازی رخ‌داده و کثرت تماشاگران باعث کندی کمک به مجروحان شده است.( صفحه 14 )


رهبر معظم انقلاب : بسیجی استدلال دارد
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در آخرین روز از سفر خود به استان گیلان در دیدار با بسیجیان این استان روحیه بسیجی و وجود جوانان مؤمن و برخوردار از عواطف و احساسات پاک را از عوامل اصلی پیشرفت و استحکام نظام اسلامی دانستند.ایشان وجود بسیج و روحیه بسیجی را مانع جدی در برابر نفوذ دشمن دانستند و تأکید کردند تبلیغات متمرکز بیگانگان و گفته‌ها و نوشته‌های افراد بی‌تعهد بر ضد بسیج در جهت تضعیف دژ مستحکم بسیج است اما به فضل الهی این تبلیغات بی‌اثر است.( صفحه 2 )




مرتضی ممیز: گرافیک، مخاطبانش را از دست می‌دهد
هم‌اکنون کیفیت طراحی و کار گرافیکی در کشور ما زنده و به‌روز نیست و محدودیت‌های موجود درزمینه سفارش موجب شده طراحان تسلیم سفارش‌های بی‌ارزش شوند.
مرتضی ممیز؛ دبیر نخستین نمایشگاه پوسترهای تجربی طراحی گرافیک ایران بابیان این مطلب گفت: گرافیک به‌عنوان حرفه‌ای دورافتاده از تخصص در حال از دست دادن مخاطبان خود است. ( صفحه 16)