3 سال زندان و دیه مجازات قتل ناخواسته رفیق

3 سال زندان و دیه مجازات قتل ناخواسته رفیق


مرد جوان که با شلیک ناخواسته مرگ دوستش را رقم زده بود، به سه سال زندان و پرداخت دیه محکوم شد.  به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از آذرماه سال 98 با کشف جسد خونین مردی در وانت آریسان در جاده جاجرود آغاز شد. این مرد بر اثر اصابت گلوله به سرش از پا درآمده بود. شاهدان ماجرا در تحقیقات گفتند، ضارب بعد از شلیک اسلحه را زیر ماشین پرت کرد و گریخت.  در ادامه اسلحه کلت پیدا شد و ماموران با شناسایی خانواده مقتول دریافتند او آخرین‌بار به دیدن یکی از دوستانش به نام خسرو رفته است. خسرو دستگیر  اما در تحقیقات منکر قتل عمدی شد.  پرونده این تیراندازی با صدور کیفرخواست برای محاکمه به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد که در این جلسه اولیای دم برای متهم درخواست قصاص کردند.  همسر مقتول به قضات گفت: این مرد با همسرم همکار بود. حاصل ازدواج من و همسرم یک دختر چهارساله و پسری هشت‌ساله است که با قتل پدرشان یتیم شدند. همسرم به خسرو خیلی کمک کرد اما او جواب خوبی‌های همسرم را با قتل او داد. به همین دلیل از طرف فرزندانم برای او قصاص می‌خواهم. سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: من و سینا مدت‌ها بود با هم دوست و همکار بودیم. او همیشه هوای مرا داشت و به من و خانواده‌ام کمک می‌کرد. روز حادثه در جاده جاجرود بودیم که او اسلحه‌ای از جیبش بیرون آورد و به من نشان داد. تا حالا با اسلحه کار نکرده بودم و نمی‌دانستم مسلح است. دستم روی ماشه رفت و گلوله‌ای شلیک شد و به سینا اصابت کرد.
رئیس دادگاه: چرا او را به بیمارستان نرساندی؟
متهم: گلوله به سر دوستم اصابت کرده بود و درجا فوت کرد. اگر یک درصد احتمال می‌دادم زنده باشد او را به بیمارستان انتقال می‌دادم. من انگیزه‌ای برای کشتن دوستم نداشتم.
پس از رسیدگی به این پرونده، قضات عمل متهم را قتل شبه‌عمد تشخیص داده او را به سه سال حبس و پرداخت دیه محکوم کردند. با اعتراض اولیای دم، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد که قضات دیوان عالی کشور دیروز حکم را تایید کردند.