ادامه جست‌وجوها برای یافتن 2 معدنچی در طزره

ادامه جست‌وجوها برای یافتن 2 معدنچی در طزره


پس از گذشت پنج روز از حادثه ریزش معدن طزره هنوز نیروهای امدادی موفق نشدند اثری از دو کارگر محبوس شده پیدا کنند.
به گزارش جام‌جم، بعدازظهر شنبه یازدهم اردیبهشت امسال بخشی از تونل معدن زغال‌سنگ طزره در شمال دامغان ریزش کرد و دو کارگر ۳۰ و ۳۵ ساله در زیر آوار گرفتار شدند.
مهدی بندرآبادی، فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان دامغان دیروز درباره شرایط امدادرسانی برای یافتن دو معدنکار گفت: فعالیت همه کارگاه‌های معدن طزره باهدف تمرکز بر عملیات امدادرسانی و نجات معدنچیان محبوس در معدن البرز شرقی در طزره دامغان متوقف‌شده است. تیم‌های امدادی حاضر، اقدامات اضطراری نظیر حفر تونل به‌موازات تونل حادثه‌دیده و اکسیژن‌رسانی به معدنچیان را انجام داده‌اند. 150 نیروی امدادی در حال امدادرسانی هستند. از دیروز نیز تیم تخصصی امدادی دیگر از معادن استان گلستان به طزره اعزام‌شده‌اند. ازآنجاکه حفر تونل‌های فرعی به‌موازات تونل حادثه‌دیده با نتیجه خاصی همراه نبود، اکنون همه اقدامات روی تونل حادثه‌دیده متمرکزشده و عملیات مربوط به استحکام‌بخشی کارگاه اصلی در حال انجام است.
 وی افزود: پس از استحکام‌بخشی تونل، عملیات تخلیه زغال و آوار با سرعت زیاد در حال انجام است. همزمان با تخلیه آوار از تونل اصلی، تونل‌های فرعی عمودی از سطح زمین به تونل حادثه‌دیده در حال حفر است تا از این طریق امکان اعزام نیروهای فنی و متخصص به داخل تونل حادثه‌دیده و جست‌وجو برای یافتن معدنکاران محبوس میسر شود.‌ محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز دیروز دستور بررسی وضعیت دو معدنکار گرفتار را صادر کرد.