مرور و عبور

مرور و عبور

فیدل کاسترو وارد ایران شد
فیدل کاسترو، رهبر کوبا شب گذشته پس از یک دیدار دو روزه از الجزایر وارد تهران شد.
این سفر به منظور تجدید روابط و افزایش همکاری‌های دو جانبه صورت می‌گیرد. به گفته سخنگوی وزارت خارجه، تهران و هاوانا راه‌های گسترش همکاری‌ میان خود، مسائل مهم بین‌الملل و شیوه‌های پیشبرد گروه77 و جنبش عدم‌تعهد را بررسی خواهند کرد.(صفحه‌یک)




واکنش شورای نگهبان
به نظرات درباره ردصلاحیت‌‌ها

شورای نگهبان از برخی اظهارنظرها درباره انتساب ردصلاحیت تعدادی از داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای ششمین دوره مجلس به این شورا، ابراز تاسف کرد و آن را ناشی از داوری‌ها و اظهارنظرهای ناآگاهانه و بعضا مغرضانه دانست.
به گزارش روابط‌عمومی شواری نگهبان این شورا در جلسه روز چهارشنبه که به ریاست آیت‌ا... جنتی برگزار شد، این‌گونه اظهارنظر‌ها را سبب مشوش‌کردن اذهان‌عمومی و تخریب افکار عمومی دانست.(صفحه2)‌




«باران » ایرانی در آمریکا
فیلم «باران» ساخته مجید مجیدی یکی از مطرح‌ترین فیلم‌های نوزدهمین جشنواره فجر بود که منتقدان سینما نیز آن را به عنوان فیلم ویژه خود انتخاب کردند اما از اکران این فیلم در سینماهای ایران هنوز خبری نیست. رنگ خدا و بچه‌‌های آسمانT دو فیلم قبلی مجیدی که در سال‌های گذشته در آمریکا اکران شده بودند از فروش نسبتا خوبی برخوردار بوده و شنیده‌ها حاکی است که مجیدی اواخر اردیبهشت برای عرضه باران به چند شرکت آمریکایی به این کشور سفر خواهد کرد. باران قصه دختر نوجوان افغانستانی است که برای تامین مخارج زندگی خانواده خود مجبور است در قالب پسر کار کند.(صفحه3)


ایران، نایب‌قهرمان جام‌جهانی 2001 آمریکا
تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب چهار مدال طلا، دو نقره و دو برنز عنوان نایب‌قهرمانی بیست‌ونهمین دوره پیکارهای کشتی آزاد جام جهانی را از آن خود کرد.
آزادکاران ایران در دور سوم این بازی‌ها در برابر روسیه قرار گرفت و موفق شد با حساب 21بر10 حریف قدر خود را به زانو درآورد و در دور چهارم هم با پیروزی 26بر6 دربرابر ازبک شش امتیازی و پس از تیم میزبان به عنوان دومی این رقابت‌ها دست یافت. در این رقابت‌ها تیم آمریکا با کسب چهار برد و هشت امتیاز اول شد و روسیه با دو برد و دو باخت و کسب چهار امتیاز در ردیف سوم قرار گرفت. تیم‌های ترکیه و ازبکستان هم چهارم و پنجم شدند.(صفحه15)



قربانیان یکشنبه تلخ ساری
براساس آخرین خبرهای رسیده از سانحه فروریختن ورزشگاه ساری تاکنون دو نفر کشته و 284نفر زخمی شده‌اند.
به دنبال برگزاری مسابقه فوتبال از سری رقابت‌های جام‌حذفی که یکشنبه هفته جاری در شهرستان ساری برگزار شد بیش از 20هزار تماشاگر با حضور در ورزشگاهی که ظرفیت آن ده هزار نفر بود به تماشای این دیدار پرداختند. با توجه به حضور تماشاگران در قسمت فوقانی ورزشگاه در یک لحظه سقف فرو ریخت و در قسمت پایین که محل حضور خبرنگاران بود صدها نفر به پایین سقوط کردند. در این حادثه عبدا... کیانی و علی‌اکبر فرجی جان باختند و 284نفر نیز مجروح و به بیمارستان اعزام شدند.(صفحه14)