مرور و عبور

مرور و عبور

نظر «جاسبی» درباره خصوصی‌سازی
عبدا... جاسبی‌، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با جام‌جم اظهار کرد: کسانی که به دیدگاه تمرکزگرایی و دولت‌سالاری اعتقاد دارند اصولا مخالف فرآیند خصوصی‌سازی هستند در حالی که تجربه اصول نوین مدیریت در واگذاری امور به مردم، کاهش تصدیگری دولت را تایید کرده است.
رئیس سابق سازمان امور استخدامی کشور ضمن انتقاد از دیوان‌سالاری موجود، افزود: موفقیت مدیریتی کشور در گرو کاهش تصدیگری دولت است و تجربه دانشگاه آزاد اسلامی گر‌چه خصوصی‌سازی به‌معنای مصطلح آن نیست ولی به جهت مدیریت غیردولتی کارآمدی خود را اثبات کرده است.(‌صفحه یک‌)




گرما در پاکستان جان می‌گیرد
به نوشته یک روزنامه پاکستانی بر اثر گرمای شدید در نقاط مختلف این کشور
26 نفر دیگر جان خود را از دست دادند.
روزنامه اردو‌زبان جنگ چاپ راولپندی نوشت: گرما در پاکستان در روزهای اخیر به‌شدت افزایش یافته ‌طوری‌که تنها در ایالت پنجاب 20 نفر بر اثر شدت گرما کشته شدند. شش نفر دیگر نیز در ایالات سرحد و سند از شدت گرما جان باختند. درجه حرارت در بعضی نقاط پاکستان از 50 درجه سانتی‌گراد فراتر رفته و موجب بیهوش شدن ده‌ها نفر شده است. در یک ماه اخیر حدود 80 نفر بر اثر شدت گرما در نقاط مختلف پاکستان جان خود را از دست داده‌اند. (‌صفحه14)



25 اردیبهشت روز مبارزه مردم فلسطین
همزمان با فرا رسیدن پنجاهمین سالگرد اشغال سرزمین‌های فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی، سازمان کنفرانس اسلامی روز پانزدهم می (‌25 ادریبهشت‌) را روز مبارزه فلسطینیان نام‌گذاری کرد.
این سازمان ضمن اعلام این خبر گفت: طی پنج دهه گذشته رژیم صهیونیستی سعی کرده تا هویت ملت فلسطینی را تحریف کند اما موفق به انجام این کار نشده و برعکی فلسطینیان حاکمیت خود را بر سرزمین مادری‌شان حفظ کرده‌اند (‌صفحه 2‌)



دیالوگ‌های حساب شده «مهران رجبی»
 در زیر نور ماه

مهران رجبی در فیلم زیرنور ماه نقش رئیس حوزه هنری را بازی می‌کند. این فیلم در جشنواره فیلم کن حضور دارد.
رجبی درباره نقش خود در این فیلم می‌گوید: نقشی کاملا متفاوت بود و بنا به حساس بودن موضوع فیلم با حساسیت کار می‌کردیم و باید دیالوگ‌ها حساب شده و دقیق بیان می‌شد و گاه چند برداشت با دیالوگ‌های مختلف گرفته می‌شد تا مناسب‌ترین آنها انتخاب شود و من تلاش می‌کردم که نقشم خشک و رسمی نباشد. رجبی این روزها مشغول بازی در فیلم ایستگاه متروک به کارگردانی علیرضا رئیسیان است. (‌صفحه 3‌)



تجمع اعتراض‌آمیز تولیدکنندگان مرغ
صدها نفر از تولیدکنندگان مرغ و تخم‌مرغ در سراسر کشور در تجمع اعتراض‌آمیز در تهران خواستار خرید تضمینی مرغ و تخم‌مرغ، تسهیل وام و پرداخت خسارت از شیوع بیماری‌ها از سوی دولت شدند.
این تولیدکنندگان اعلام کردند: در حالی که قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده و تخم‌مرغ به ترتیب 6750 و 5200 ریال است، مرغداران مجبورند هر کیلو مرغ زنده را به قیمت 5800 ریال و هر کیلو تخم‌مرغ را 2200 تا 3000 ریال عرضه کنند که منجر به ورشکستگی برخی از آنها شده است. (‌صفحه 4‌)