کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

 یک مرد ۳۳ ساله در استخر کشاورزی فوت کرد. غرق شدن  فردی در استخر ذخیره آب کشاورزی در بخش بنارویه شهرستان لارستان به پلیس گزارش شد. ماموران به محل اعزام شدند و مشاهده کردند مردی ۳۳ساله برای شنا در استخر ذخیره آب کشاورزی رفته بود که در آن غرق شد.
اعضای باند خرید و فروش موادمخدر شیشه در شیراز که تحت تعقیب پلیس بودند، بازداشت شدند. ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان فارس پس از چند ماه کار اطلاعاتی مطلع شدند اعضای باندی حرفه‌ای با یک دستگاه کامیون قصد انتقال شیشه از مرزهای شرقی کشور به شیراز را دارند که تحقیقات پلیس در این باره آغاز شد. ماموران در قالب چند گروه به محور سروستان-شیراز اعزام شده و با راه‌اندازی ایست بازرسی، کامیون حامل بار ضایعات را شناسایی کردند و به راننده دستور توقف دادندکه او برسرعتش افزود و فرار کرد. در جریان تعقیب و گریز، خودرو متوقف و راننده بازداشت شد. در بازرسی از خودرو ۳۰کیلوگرم شیشه که ماهرانه زیر بار ضایعات جاسازی شده بود، کشف شد. در ادامه ماموران  به خانه سرکرده باند در یکی از محله‌های شیراز اعزام شدند. در بازرسی از آنجا ۳۸ کیلو شیشه و ۱۹کیلو تریاک کشف شد. در مجموع ۶۸ کیلو شیشه مکشوفه از مرزهای شرقی وارد کشور شده است. در این ماموریت سرکرده باند همراه دو نفر از دوستانش که اعضای یک باند بودند، دستگیر شدند.
گرداننده کانال تلگرامی غیراخلاقی که نوجوانان را به دام می‌انداخت، بازداشت شد.
ماموران فتای شرق استان تهران، هنگام رصد در فضای مجازی متوجه فعالیت کانال تلگرامی شدند که اقدام به انتشار عکس و فیلم‌های غیراخلاقی و تشویق به روابط نامشروع همجنسگرایی در فضای مجازی می‌کرد. گرداننده این کانال تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این‌که شناسایی شد. پس از بررسی تجهیزات الکترونیکی متهم مشخص شد او با راه‌اندازی گروه‌های متعدد در تلگرام با هزاران نفر عضو و کاربر فعال، اقدام به ترویج رابطه نامتعارف بین  کودکان و نوجوانان اقدام کرده است.  با اعتراف متهم به جرایمش  وی روانه زندان شد.
محکوم متواری که به اتهام قاچاق کالا و پرداخت جزای نقدی بیش از یک میلیارد و 700میلیون  تومان تحت تعقیب پلیس بود، بازداشت شد. این  مرد به اتهام قاچاق کالا و پرداخت جزای نقدی بیش از ۱۷میلیارد و ۱۷۴میلیون ریال در حق صندوق دولت، صادره از شعبه تعزیرات حکومتی استان و شهرستان تحت تعقیب قضایی بود. سرانجام آخرین مخفیگاه او در سقز شناسایی و بازداشت شد. پس از بررسی و استعلام از سامانه‌ها مشخص شد متهم دارای چندین فقره سوابق متعدد کیفری در حوزه قاچاق کالاست.
مامور قلابی که با فریب مردم در پایتخت از آنها 300 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود، بازداشت شد. فردی با حضور در کلانتری جنت‌آباد شکایت کرد مردی با جعل عنوان  مامور، وی را فریب داده و از او کلاهبرداری و اخاذی کرده است. تحقیقات پلیسی برای یافتن مرد کلاهبردار فراری ادامه داشت که افراد دیگری نیز به کلانتری مراجعه و شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. متهم فراری تحت تعقیب بود تا این‌که بازداشت شد. متهم که با جعل عنوان مامور نهادهای دولتی و انتظامی اقدام به اخاذی وکلاهبرداری از مردم کرده بود، دربازجویی به کلاهبرداری واخاذی 300‌میلیون تومانی از پنج نفر اعتراف کرد.
 واژگونی سواری پژو 206 در شهر صدرای استان فارس باعث مرگ سه سرنشین آن شد. زمانی که ماموران برای بررسی تصادف در محل حاضر شدند، پی بردند سواری پژو 206 با سه سرنشین در مسیر در حرکت بوده که واژگون شده است. هرسه سرنشین خودرو فوت شدند. بررسی اولیه پلیس در محل تصادف نشان می‌داد تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده علت تصادف مرگبار بوده است.
انفجار یک کارگاه شارژ کپسول منجر به مرگ پنج نفر شد. انفجار این کارگاه در زرقان پشت باغ پیچک شهرستان زرقان رخ داد. ماموران همراه نیروهای امدادی در محل حاضر شدند که معلوم شد یک کارگاه شارژ کپسول گاز ال‌پی‌جی به دلیل نامعلوم دچار انفجار شده است. پنج نفر در این حادثه مصدوم و راهی بیمارستان شدندکه آنها به دلیل شدت مصدومیت فوت شدند.