بخشش مرد اعدامی بعد از 24 سال

بخشش مرد اعدامی بعد از 24 سال

مرد اعدامی که با وسوسه سرقت، مرتکب قتل شده بود بعد از 24 سال توانست رضایت اولیای دم را جلب کند.
به گزارش خبرنگارجام‌جم، اوایل شهریور76 مردی میانسال با برداشتن کیف سامسونت خود از خانه‌شان در یکی از محله‌های تهران بیرون رفت و ناپدید شد.خانواده‌اش وقتی موفق به یافتن وی نشدند به پلیس آگاهی تهران رفتند و شکایت کردند. درجریان تحقیقات پلیسی معلوم شد آخرین بار درحوالی خانه‌ای در تهران دیده‌شده که مشخص شد آنجا خانه خودش بوده که به زنی اجاره داده است. مأموران به آنجا رفتندکه معلوم شد از زن مستأجر خبری نیست و همسایه‌ها نیز گفتند چند روز قبل مرد گمشده را در همین خانه دیده‌اند. بعدازآن هم زن مستأجر و مرد غریبه‌ای سراسیمه خانه را ترک کردند. مأموران با هماهنگی قضایی وارد خانه موردنظر شدند که در بازرسی ازآنجا لباس خون‌آلود مردانه یافتند و نیز با لکه‌های خون در نزدیکی آب‌انبار خانه روبه‌رو و وارد آنجا شدند که با جسد مردگمشده که ضربه‌های چاقو به وی اصابت کرده و دستان و پاهایش با طناب بسته‌شده بود، روبه‌رو شدند. زن مستأجر و مردی که در شب جنایت با او بود تحت تعقیب قرار گرفتند تا این‌که بعد از چند هفته زن جوان بازداشت شد و اعتراف کرد باانگیزه سرقت صاحبخانه را کشته‌اند و قاتل فرهاد نام دارد. او تحت تعقیب پلیس تهران قرارگرفت و مدتی بعد بازداشت شد و با افشای راز جنایت گفت: مقتول، صاحبخانه زن موردعلاقه‌ام بود. آن شب مرد میانسال برای حرف زدن درباره تمدید قرارداد اجاره به خانه زن موردعلاقه‌ام آمد. کیف سامسونتی همراه داشت. وقتی مرا در آن خانه دید، عذر مستأجر را خواست و باهم دعوایمان شد و من آنجا را ترک کردم. چند دقیقه بعد با زن موردعلاقه‌ام تماس گرفتم که ادعا کرد داخل کیف سامسونت صاحبخانه مقدار زیادی پول هست. وسوسه سرقت به جانمان افتاد. زن جوان او را با چای مسموم بیهوش کرد و وقتی به خانه برگشتم مرد میانسال را خفه کردم. برای اطمینان از مرگش به بدنش چاقو زدم. جسد را بسته و داخل آب‌انبار انداختم.
کیف سامسونت مقتول که 140هزارتومان پول نقد وچک‌هایی به ارزش 200هزارتومان در آن بود را سرقت کردیم. لباس خون‌آلودم را در خانه عوض کرده و فرار کردیم.
 عامل جنایت و همدستش در دادگاه محاکمه شدند. قاتل حکم قصاص و همدستش حکم حبس گرفت. مرد اعدامی دو بار پای چوبه دار رفت که هر بار توانست با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران مهلت بگیرد و در این مدت رضایت تعدادی از اولیای دم را جلب کرد. سرانجام متهم چند روز پیش توانست به کمک تلاش واحد صلح و سازش شعبه سوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران و کمک خیرین پول دیه را تهیه‌کرده و رضایت دیگر اولیای دم را جلب کند.با توجه به این‌که او 24سال در زندان بوده به‌زودی آزاد خواهد شد.