مرور و عبور

مرور و عبور

انتخابات دوره هشتم: رقیبان ضعیف، جدی شدند
با نزدیک شدن به روز 18 خرداد، فضای انتخابات به‌تدریج رو به گرمی می‌رود. با اوج گرفتن فعالیت‌های تبلیغاتی، انتظار می‌رود که مرحله جدیدی از رقابت آغاز شود. این رقابت از یک‌سو به افزایش مشارکت عمومی و از سوی دیگر به افزایش علاقه کاندیداها برای رقابت جدی‌تر می‌انجامد.
برخی ناظران سیاسی معتقدند یک نام خاص که از مدت‌ها پیش خود را معرفی کرده یک احتمال هرچند ضعیف را برای آن‌که انتخابات به مرحله دوم کشیده شود مردود نمی‌شمارد. همین احتمال موجب شده تا کاندیداهایی که در نگاه رقیب اصلی خود از هم‌اکنون شکست‌خورده محسوب می‌شوند با تلاشی جدی‌تر وارد میدان شوند.
برخی از شعارهای کاندیداها عبارتند از: شمخانی: حضور من می‌تواند موجب شکل‌گیری فرهنگ رقابت همراه با رفاقت شود‌/ صدر: توجه صرف به توسعه سیاسی مسبب مشکلات اقتصادی مردم است‌/ رضوی: مردم از شعار خسته شده‌اند باید عمل کرد‌/ توکلی: کار رئیس‌جمهوری برگزاری سمینار و مسافرت نیست‌/ هاشمی‌طبا: کنار رفتن من در لحظات آخر به نفع خاتمی شایعه است.‌(‌صفحه 2‌)



حمله قلبی در کمین فقرا
یک تحقیق در بریتانیا نشان داد فقر به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای خطر ابتلای افراد به حمله‌های قلبی و مرگ ناشی از آنها پیش از رسیدن به بیمارستان را افزایش می‌دهد. افراد فقیر زیر 65سال دو برابر بیش از افراد متمول دچار مرگ ناگهانی ناشی از اولین حمله قلبی می‌شوند. تفاوت شیوه زندگی بین فقرا و ثروتمندان علت افزایش مرگ ناشی از بیماری‌های عروقی است. فقرا به‌جای خوردن میوه و سبزیجات بیشتر سیگار می‌کشند و این یکی از علت‌های مرگ آنها به‌دلیل ایست قلبی است. (‌صفحه 12‌)


اما و اگرهای تبلیغات اینترنتی
آیا بازاریابی و تبلیغ فیلم‌ها روی اینترنت کمکی به فروش و موفقیت فیلم‌ها می‌کند؟
طی ماه‌های اخیر استودیوهای فیلمسازی تلاش زیادی برای تبلیغ فیلم‌های خود روی شبکه‌ها و سایت‌های مختلف اینترنتی کرده‌اند.
طبق آمارهای منتشره از سوی استودیوهای فیلمسازی، تبلیغات اینترنتی که به شیوه‌های متنوع و زیبایی صورت می‌گیرد، توانسته تعداد تماشاگران فیلم‌ها را بیشتر کند. بُعد تصویری این تبلیغات که با حرکت و جنبش همراه است، می‌تواند تاثیر بیشتر و ماندگارتری بر ذهن تماشاگران بگذارد. گفته می‌شود طی هفته‌های آینده استودیوهای برادران وارنر و فوکس قرن بیستم برای تولیدات جدید و پرسر و صدای خود یعنی هوش مصنوعی ساخته استیون اسپیلبرگ و سیاره میمون‌ها ساخته تیم برتون از تبلیغات اینترنتی استفاده می‌کنند. (‌صفحه 3‌)



آب در تهران جیره‌بندی می‌شود
طبق اطلاعات منابع موثق به‌دلیل کاهش شدید منابع آبی، شهروندان تهرانی از اواخر ماه احتمالا با جیره‌بندی آب روبه‌رو خواهند شد؛ از همین‌رو سازمان آب و فاضلاب استان تهران در اطلاعیه‌ای ضمن اخطار به تمامی سازمان‌های دولتی برای مقابله با بحران حاد و شدید بی‌آبی تاکید کرد و البته سخنی از جیره‌بندی نیاورده است. در این اطلاعیه آمده است: به‌دلیل تداوم سه ساله خشکسالی در تهران و کاهش نزولات آسمانی متاسفانه منابع تامین‌کننده آب شهر تهران به‌شدت تحلیل رفته و شرایط بسیار حاد و بحرانی را بر وضعیت آب شرب شهر تحمیل کرده است. (‌صفحه 4‌)



والیبال آمریکا در اروپا برنده شد  
هفته سوم رقابت‌های لیگ جهانی والیبال در شهرهای مختلف اروپا پیگیری شد و در جذاب‌ترین دیدار، تیم آمریکا موفق شد پس از یک‌سال انتظار در برابر برزیل به برتری دست پیدا کند. آمریکایی‌ها بعد از دو باخت پی‌در‌پی سال گذشته در هفته ششم لیگ جهانی در برابر این تیم تا به دیروز لحظه‌شماری می‌کردند و سرانجام موفق شدند در دیداری که درست دو ساعت و 15 دقیقه طول کشید این تیم را 3 بر 2 شکست دهند. (‌صفحه 15)