ادای دین به سردار دل‌ها

حبیب‌ا... صادقی تابلوی ۱۰۰ متری «در رثای سیمرغ تجلی» را مهم‌ترین كار هنری زندگی‌اش می‌داند

ادای دین به سردار دل‌ها



 هنرمند نقاش پیشكسوت انقلاب و دفاع مقدس این روزها در حال كار روی تابلویی ۱۰۰متری است كه روایتی ۴۳ ساله از سال‌های بعد از انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و همچنین رشادت‌های سپهبد شهید قاسم سلیمانی را دربردارد. حبیب‌ا... صادقی تاكنون حدود ۶۰ درصد كار روی این تابلوی نقاشی عظیم را انجام داده و بنا دارد تا این نقاشی روایت‎گونه را به مناسبت هفته دفاع مقدس به اتمام برساند تا در محضر رهبر معظم انقلاب رونمایی شود.
صادقی درباره این نقاشی عظیم كه «در رثای سیمرغ تجلی» نام دارد، به مهر گفت: زمانی كه سپهبد شهید قاسم سلیمانی به مقام شهادت نائل شد، متأسفانه نسل انقلاب تمهیدی جدی و درخور ایشان نیندیشید و نتوانستیم كاری كارآمد و جدی صورت دهیم. به همین دلیل بعد از تشییع باشكوه ایشان، تصمیم گرفتم برای خلق كاری جدی دست به كار شوم.»
او درباره این تابلو گفت: «حاج‌قاسم سلیمانی، قهرمانی بزرگ و تاریخ‌ساز است؛ هم نسل دفاع مقدس را نمایندگی می‌كند و هم نماینده نجیب مردم ایران به حساب می‌آید، بنابراین تصمیم گرفتم روایتی ۴۳ ساله از انقلاب اسلامی و آنچه بر مردم ایران گذشته است را به تصویر بكشم.»
صادقی با اشاره به این‌كه كار را از دی ۱۳۹۹ شروع كرده است، گفت: «این كار من بهانه‌ای است برای عزت‌آفرینی‌ای كه این نازنین برای جایگاه انقلاب و دفاع مقدس انجام داد. چیزی كه در پی آن بودم، حس عاشقانه‌ام نسبت به سردار بود و احساس دین می‌كردم که باید این كار را باشكوه انجام بدهم و به عنوان یكی از خادمان فرهنگ دفاع مقدس، احساس كردم باید كار به این شیوه اجرا شود.»
این نقاش گفت: «به این دلیل كه در این كار، تاریخ دفاع مقدس و انقلاب را روایت می‌كنم، شاید این تابلو، مهم‌ترین كار هنری زندگی من باشد كه از انقلاب تا اكنون انجام داده‌ام و نتیجه آن، تجربه‌ای كاملا هنری است و جنس متفاوتی دارد.»
به گفته صادقی قرار است این تابلو هفته دفاع مقدس در حسینیه امام خمینی(ره) و در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی رونمایی شود.