فعالیت‌ها

فعالیت‌ها

۱۳۷۶
آغاز همکاری تبلیغاتی

سیف‌ا... داد و بهروزافخمی برای سیدمحمد خاتمی و رسول صدرعاملی برای رضا زواره‌ای فیلم می‌سازند.



۱۳۸۰
همگام با تبلیغات سیاسی

احمدرضا درویش فیلم تبلیغاتی دور دوم خاتمی را می‌سازد اما فیلمی که ضیاءالدین دری برای علی فلاحیان می‌سازد،
هرگز پخش نمی‌شود.


۱۳۸۴
جای پای سیاست در جامعه‌هنر

ورود رخشان بنی‌اعتماد تا جواد شمقدری، واگرایی دیدگاه‌های سیاسی هنرمندان را بیش از قبل نمایندگی می‌کند.



۲۴ خرداد
اولین تبلیغات میدانی

جهانگیر الماسی و زیبا بروفه به عنوان نمایندگان هنرمندان زن و مرد در دیدار با آیت‌ا... هاشمی، حمایت خود را از وی در نهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کردند.


۳۰ خرداد
آغاز بیانیه‌های جمعی

 چهار روز قبل از برگزاری دور دوم انتخابات، تعدادی از هنرمندان از جمله پرویز پرستویی، امیرمهدی ژوله، رسول صدرعاملی، فرشته طائرپور و... در حمایت از آیت‌ا... هاشمی، بیانیه صادر می‌کنند.



۱۳۸۸
دوقطبی‌های سیاسی در جامعه هنری

مجید مجیدی، احمدرضا درویش و مهدی کرم‌پور فیلم میرحسین موسوی، علی معلم و بهروز افخمی، فیلم مهدی کروبی و جواد شمقدری، فیلم محمود احمدی‌نژاد را می‌سازند.



۱۵ خرداد
شمایل‌های آشنا در زمین سیاست

800 هنرمند از جمله داوود رشیدی، محمدعلی کشاورز علی نصیریان و داریوش ارجمند طی بیانیه‌ای از میرحسین موسوی اعلام حمایت کردند.


۱۷ مرداد ۱۳۸۹
آغوش پردردسر سیاست و هنر

در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار، افتخاری و احمدی‌نژاد یکدیگر را در آغوش کشیدند. این اتفاق، حمایت این هنرمند از رئیس‌جمهوری تلقی شد.



۱۳۹۲
تجربه و پختگی

سینماگران نسل اول از جریان فیلمسازی تبلیغاتی برای نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری بیرون آمده‌اند. از جوانان، بهروز شعیبی و مجید برزگر برای قالیباف و عارف فیلم تبلیغاتی می‌سازند



۲۱ خرداد
اعتماد جبهه‌ای به چپ

۱۴۰هنرمند عرصه‌های سینما و ادبیات همچون منیژه حکمت، ساعد باقری، پیمان قاسمخانی، طناز طباطبایی، فاطمه راکعی و لیلی رشیدی پس از انصراف عارف طی بیانیه‌ای از حسن روحانی اعلام حمایت می‌کنند.



۲۲ خرداد
گوشه راست

چهره‌های سرشناس موسیقی نظیر مصطفی کمال پورتراب، داوود گنجه‌ای، شاهین فرهت، تقی ضرابی، حمیدرضا نوربخش در کنار قالیباف می‌ایستند.



۲۲ خرداد
شرح علت حمایت

داریوش مهرجویی در یادداشتی در روزنامه شرق در حمایت از قالیباف می‌نویسد: «این‌که چگونه می‌شود حوزه سینما رونق بگیرد روشن بگویم اگر آقای قالیباف رای بیاورند احتمالا امکان این رونق خواهدبود... همین‌طور شنیده‌ام که کتابخوان است و فرهنگ‌دوست و این ویژگی می‌تواند در این حوزه کمک‌رسان خوبی باشد».


۱۳۹۶
تب تند عرق سرد

موج حمایت از حسن روحانی، همه هنرمندان سرشناس را به شکلی بی‌سابقه در می‌نوردد تا به سرعت در فاصله‌ای کمتر از دوسال به اظهار پشیمانی و ناامیدی و سرخوردگی مجدد تبدیل شود.



۲۷ اردیبهشت
موقعیت غیرمنتظره

دیدار ابراهیم رئیسی با امیر مقصودلو مشهور به تتلو، خواننده موسیقی رپ زیرزمینی بمب خبری را منفجر می‌کند. بعدها ستاد انتخاباتی رئیسی اعلام کرد این دیدار به صورت غیرمنتظره رخ داده‌است.


۱۴۰۰
موضع نامشخص

هنوز اهالی هنر برای اعلام مشارکت در انتخابات رقبتی از خود نشان نداده‌اند ، انتظار می‌رود با نزدیک شدن به روزهای پایانی تبلیغات حضور هنرمندان جدی‌‌تر شود.