فریاد صلح به آواز

فریاد صلح به آواز


آلبوم «صداها و پل‌ها» به آهنگسازی احسان مطوری با همراهی حدود ۱۰۰موسیقیدان از سراسر جهان ساخته شده است.
قرار است در ۲۵تیرماه امسال این آلبوم منتشر شود. این پروژه با حضور علیرضا قربانی به عنوان خواننده اصلی و با همکاری حدود ۱۰۰موسیقیدان، ۹خواننده و در ۲۰استودیو از سراسر دنیا با ساخت ۹قطعه موسیقی به انجام رسیده است.
مطوری درباره این‌آلبوم به ایسنا گفت: علیرضا قربانی، خواننده اصلی این پروژه محسوب می‌شود. حدود100موسیقیدان در این پروژه کار کردند که ۲۰نفر آنها ایرانی بودند و باقی همه غیرایرانی. از جمله موسیقیدان‌های مهم این پروژه می‌توان به بومبای جیشری اشاره کرد که نامزد جایزه اسکار بوده و در قطعه «جته ناهی دیبو» با آقای قربانی حضور داشته است. همچنین سیلیا وود اسمیت از دیگر آهنگسازان مهمی است که در این پروژه حضور داشت و نامزد گرمی سال ۲۰۱۲ بوده است.
به گفته مطوری، مایک بلاک برنده جایزه گرمی و نوازنده ساز ویلون‌سل -که با گروه سیلک رود به رهبری یویوما همکاری دارد- گرک الیس نوازنده سازهای کوبه‌ای، مصطفا اپیک اوقلو نوازنده باغلاما و نیتن اسکارن -که برنده جایزه گرمی و نوازنده ویولا است- از دیگر آهنگسازهای مهم این پروژه هستند. در این پروژه پنج نفر برنده جایزه گرمی و پنج نفر هم نامزد جایزه گرمی و یک نفر نامزد جایزه اسکار حضور دارند.
مطوری این را هم اضافه کرد که تولید و آهنگسازی این پروژه به عهده خودش بوده و تنظیم آن را همراه علی منتظری انجام داده است. او درباره ویژگی‌های این آلبوم توضیح داد: چیدمان و صدادهی ارکسترال آلبوم و این‌که چگونه به کار گرفتن موسیقی یک اقلیم بتواند در این پروژه همانند یک پل عمل کند و صفت‌های جهانی موسیقی را داشته باشد، از جمله ایده‌های مشترکی بود که با همفکری همکارانم در این پروژه به تصویر کشیدیم که می‌توانید در این کار بشنوید. اما یکی از صفات اصلی و بارز آن در همبستگی و صمیمیتی بود که تمامی موزیسین‌ها از ملیت‌های مختلف این پروژه داشتند و انگار پروژه را از آن خودشان می‌دانستند و برای موفقیت آن از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کردند. جدا از جایگاه و تعارفات مرسوم در جهان موسیقی، همه یکی شدند و صدای واحدی را برای گسترش صلح و آرامش در جهان تولید کردند.