مواضع روزانه نامزدها

مواضع روزانه نامزدها

کنش‌های سیاسی نامزدهای انتخاباتی در ایام باقیمانده فرصت تبلیغاتی ریاست جمهوری 1400 روند فعالانه تری پیدا کرد. دیروز نامزدها به تبیین برخی برنامه‌های خود در حوزه مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پرداختند.
افتتاح تلویزیون اینترنتی جهاد و جهش
استودیوی شبکه اختصاصی «جهاد و جهش» در فضای مجازی با حضور سعید جلیلی در ساختمان شهدای رادیو آغاز به کار کرد.جلیلی دراین باره گفت: به همت جوانان متخصص، انقلابی و باانگیزه کشورمان در رسانه ملی امکانی برای کاندیداها قرار داده شده که می‌توانیم برنامه‌های خود را در آن منتشر کنیم. وی تصریح کرد: برنامه ما مبتنی بر هشت سال کار کارشناسی و میدانی بوده که در قالب کارگروه‌های مختلف دولت سایه به سرانجام رسیده و معتقدیم با این برنامه‌ها نه‌تنها کشور را اداره خواهیم کرد بلکه با یک نگاه واقعی، جهش خواهیم داد.
ساخت یک میلیون مسکن در سال
سید ابراهیم رئیسی در حاشیه ضبط برنامه انتخاباتی خود عنوان کرد که می‌شود سالی یک میلیون مسکن ساخت. برخورد با قاچاق با تجدید نظر در نظامات پولی و مالی و ورود پول ارز حاصل از صادرات به چرخه تولید، نظارت بر ارز حاصل از صادرات، پیوند سامانه‌های الکترونیک بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، سازمان بنادر و کشتیرانی و گمرکات برای نظارت برخط بر کل روند تبادلات پولی و کالایی کشور، نظارت دقیق بر زنجیره تامین، تولید، توزیع و مصرف کالا از جمله راهکارهای ارائه شده از سوی این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود. خبر دیگر این‌که حامیان این نامزد انتخاباتی سامانه‌ای تحت عنوان هر خانه یک ستاد آیت ا... رئیسی راه اندازی کردند.
تثبیت جایگاه واقعی اتاق بازرگانی
محسن رضایی با حضور در جمع فعالان اقتصادی در محل اتاق بازرگانی تهران وعده داد اگر رئیس جمهوری شود جایگاه واقعی اتاق بازرگانی را بازخواهد گرداند. وی همچنین درباره رویکردش به مذاکرات گفت: مذاکرات را ادامه خواهیم داد. آمریکا باید به تعهدات خود عمل کند. تعامل با قدرت‌های بین‌المللی نیاز به اهرم دارد. اهرم «ایران منطقه‌ای» است. اگر حضور فرهنگی، سیاسی، تجاری و امنیت‌سازی در منطقه داشته باشیم، ایران منطقه‌ای شکل خواهد گرفت.رضایی در خصوص توافق با چین گفت: آن توافقی که با چین نوشته شده ناقص است و من از حالت یکطرفه به دوطرفه تغییر خواهم داد.
بستن تمام منافذ فساد
علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری 1400 هم در شعارها و برنامه‌ها خود بر مبارزه با فساد تاکید کرد. وی در صفحه شخصی خود در توییتر این گونه گله‌گزاری کرد که وقتی از مبارزه با فساد حرف می‌زند به خانواده او حمله می‌کنند. ناجوانمردی تا کجا؟زاکانی در ادامه تاکید کرد: زمان مجلس دهم پرونده‌ای یک میلیارد دلاری را دنبال می‌کردم، گفتند مگر تو کی هستی؟ گفتم وقتی نماینده مردم بودم گنده‌هاتون رو به مجلس می‌کشاندم؛ الان که خود مردم هستم. او وعده داد در صورتی که رئیس جمهوری شود تمام منافذ فساد را خواهد بست.
تغییر ساختار نظامات اداری کشور
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه ضبط برنامه انتخاباتی خود گفت که برای حل مشکلات کشور برنامه‌هایی دارد. به گفته وی، تغییر ساختار نظامات اداری کشور می‌تواند زمینه اصلاحات نهادین، پایدار و بنیادین را فراهم کند. این نامزد انتخاباتی با بیان این‌که باید از دعواهای سیاسی، قومی و قبیله‌ای و دوقطبی‌های بی‌دلیل و احمقانه فاصله بگیریم خاطرنشان کرد که فقط داشتن چند برنامه و انجام چند جابه‌جایی در مدیران کفایت نمی‌کند. امروز کل انتخابات به تغییر مدیران تبدیل شده به طوری که گروه دوستی افراد جدید جای گروه دوستی افراد قبل را می‌گیرد.
مدرنیزاسیون کشاورزی؛ اولویت‌ دولت آینده
محسن مهرعلیزاده روز سه‌شنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ایران در خطر است. ورشکستگی آبی را باید به عنوان یکی از بحران‌های اصلی کشور به رسمیت بشناسیم. وی نوشت: مدرنیزاسیون کشاورزی، باید یکی از اولویت‌های دولت آینده برای حل این مشکل باشد.خبر دیگر درباره این نامزد انتخاباتی این‌که به گفته محمود صادقی، جبهه اصلاحات برای دریافت برنامه مهرعلیزاده هنوز تصمیمی نگرفته و در میان اعضای جبهه اصلاحات برای دریافت برنامه این نامزد انتخاباتی اختلاف نظر وجود دارد. در عین حال بعضی از اعضای این جبهه معتقدند اگر مهرعلیزاده و همتی تمایل دارند، برنامه‌های خود را به جبهه ارائه کنند.
شایسته‌سالاری شفاف و بدون تبعیض
عبدالناصر همتی هم دیروز در توییتر دست به قلم شد و در صفحه شخصی خود نوشت: «تاراندن سرمایه‌های انسانی از عرصه مدیریتی کشور، مانعی بزرگ در مسیر توسعه است و تنگ‌نظری‌ها و گزینش‌های تبعیض‌آمیز راه را بر تنفس ساختار تصمیم‌سازی کشور بسته است.» این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: «من نظام گزینشی کنونی را ضد توسعه می‌دانم و برای تقویت فرآیندهای شایسته‌گزینی شفاف و بدون تبعیض اولویت قائلم‌.»وی همچنین در توییتی دیگر نوشت: «بسته جامعی برای رونق اقتصاد ‎سینما در دوره بعد از واکسیناسیون عمومی تدوین و اجرا می‌شود.»