نرخ مشارکت حدود 40 درصد

نرخ مشارکت حدود 40 درصد

چند روز بیشتر به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری باقی نمانده و نگرانی‌هایی پیرامون نرخ مشارکت از سوی برخی کارشناسان همچنان مطرح است؛ موضوعی که رئیس ستاد انتخابات کشور در همایش معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور به آن پرداخت.
جمال عرف با بیان این‌که مشارکت حداکثری ضامن اقتدار و ثبات ملی است اظهار کرد: طبق آخرین گزارش‌های موثق ارائه‌شده ازجمله نظرسنجی ایسپا، نرخ مشارکت حدود ۴۰درصد است و باید تلاش کنیم این نرخ مشارکت به درجه بالایی ارتقا یابد.
براساس آخرین نظرسنجی صورت‌گرفته از سوی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) که در روزهای 5 و 6 خرداد و با توجه به معیارهایی ازجمله میزان مشارکت در انتخابات و گرایش مردم به نامزدهای انتخاباتی صورت گرفته بود، میزان مشارکت برابر با 36 درصد بود.
از میان افرادی که گفته‌اند قطعا یا احتمالا در انتخابات شرکت خواهند کرد، 43/9درصد ابراهیم رئیسی، 3/7درصد محسن رضایی، 1/8 درصدسعید جلیلی، 1/0 درصد امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، 1/0 درصد عبدالناصر همتی، 0/4 درصد محسن مهرعلیزاده و 0/2 درصد علیرضا زاکانی را برگزیده‌اند. 48درصد از افرادی که تصمیم دارند به طور قطع یا احتمال زیاد در انتخابات شرکت کنند هنوز از بین افراد حاضر در لیست نمی‌دانند به کدام گزینه رأی خواهند داد و هیچ‌کدام را انتخاب نکرده‌اند.