نسخه Pdf

کلاهبرداری با واکسن‌کرونا

کلاهبرداری با واکسن‌کرونا


مجرمان سایبری که این روزها از هر فرصتی برای رسیدن به هدف‌های مجرمانه خود استفاده می‌کنند، این روزها با کاهش ورودی واکسن‌های کرونا و تمایل شهروندان به تزریق واکسن، مدعی فروش واکسن شده و بعد از گرفتن پول، ناپدید می‌شوند. افزایش فعالیت این کلاهبرداران باعث شد، پلیس فتا وارد عمل شود و به شهروندان
هشدار دهد.
 سرهنگ علی‌محمد رجبی، رئیس مرکز‌تشخیص و پیشگیری از جرایم‌سایبری پلیس‌فتای ناجا دراین باره گفت: اخیرا در مواردی دیده‌شده افراد سودجو با انتشار آگهی‌های فریبنده در فضای مجازی، ادعای فروش واکسن‌کرونا را دارند و از شهروندان می‌خواهند برای خرید ثبت‌نام کنند.
وی ادامه داد: این افراد واکسن‌های تقلبی و جعلی را تبلیغ و صرفا به قصد سودجویی، سرقت‌های اینترنتی، سرقت اطلاعات شخصی و کلاهبرداری، دست به چنین اقدامی می‌زنند.
رجبی تاکیدکرد: از این رو لازم است شهروندان فریب تبلیغات پر زرق و برق فضای مجازی با عنوان ثبت‌نام و خرید واکسن کرونا را نخورند و به هیچ‌وجه به صفحه‌های تقلبی ایجاد‌شده با عناوین مختلف در این خصوص اعتماد نکنند.
به گفته وی، شهروندان برای تهیه داروهای موردنیاز خود به داروخانه‌ها و مراکز معتبر و مورد تایید وزارت‌بهداشت مراجعه کنند و از خرید هرگونه دارو تحت عنوان داروی درمان کرونا در فضای مجازی
بپرهیزند.
رجبی تصریح کرد: تنها مرجع قانونی واکسن کرونا، وزارت‌بهداشت است و هرگونه خبری در این خصوص قطعا از طریق رسانه‌ملی و خبرگزاری‌های معتبر اطلاع‌رسانی می‌شود.