دستبرد به خانه‌ها در پوشش نظافتچی

دستبرد به خانه‌ها در پوشش نظافتچی

چهار مرد افغان به‌عنوان نظافتچی وارد خانه‌های شهروندان تهرانی می‌شدند و بعد از چند روز در غیاب صاحبخانه‌ها به آنجا دستبرد و طلا و اموال قیمتی‌شان را سرقت می‌كردند.
به گزارش جام‌جم، اوایل مهر امسال، مرد بازنشسته‌ای با حضور در كلانتری نارمك شكایت كرد و به افسر تحقیق گفت: زمانی كه از مهمانی به خانه‌ام در محله مجیدیه‌جنوبی بازگشتم، متوجه سرقت صد میلیون تومان طلا و اشیای قیمتی از آپارتمانم شدم.
با این شكایت و با دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 8 تهران، پرونده برای ادامه تحقیقات در اختیار ماموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت .
در تحقیقات پلیسی معلوم شد مرد تبعه افغان آخرین نفری بوده كه به خانه شاكی برای نظافت رفته و بعد از آن، سرقت رخ داده است. ماموران به این كارگر خدماتی مشكوك شدند و او به‌عنوان مظنون در این سرقت تحت تعقیب پلیس آگاهی قرار گرفت. این در حالی بود كه افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی از سرقت اموال قیمتی و طلاهای موجود در خانه‌هایشان شكایت كردند. بررسی‌ها نشان می‌داد چند مرد افغان نیز به‌عنوان نیروی خدماتی به ساختمان‌های محل زندگی آنها و خانه‌هایش در رفت و آمد بودند و بعد از این‌كه سرقت‌ها رخ داده است، مردان نظافتچی به یكباره ناپدید شده‌اند و كسی از آنها خبری ندارد. ماموران با جمع بندی این اطلاعات اطمینان یافتند مردان نظافتچی افغان در این سرقت‌های سریالی نقش دارند كه جست‌وجوها برای یافتن آنها كه به نظر می‌رسید یك باند سرقت راه‌اندازی كرده‌اند ادامه پیدا  كرد.
 سرانجام رد پای این افراد در محله خاک‌سفید تهران به دست آمد و هفدهم دی امسال این چهارمرد افغان یكی پس از دیگری بازداشت شدند. یكی از متهمان افغان به افسر تحقیق گفت: ابتدا با نصب تراكت روی در و دیوار شهر خودمان را به‌عنوان نیروی خدماتی و نظافتچی معرفی می‌كردیم. با این ترفند توانستیم اعتماد افراد را جلب كنیم. 
مردم به‌عنوان كارهای خدماتی خانه هایشان با ما تماس می‌گرفتند و ما به نوبت به آنجا می‌رفتیم. چند روزی آنجا كار می‌كردیم و از وضع زندگی آنها با خبر می‌شدیم. بعد زمانی كه متوجه می‌شدیم صاحبخانه به مهمانی یا مسافرت رفته و در آپارتمان‌ها حضور ندارد تصمیم به اجرای نقشه سرقت‌ها می‌گرفتیم. وی افزود: با بالا رفتن از دیوار آپارتمان‌ها وارد ساختمان‌ها می‌شدیم. بعد با تخریب در آپارتمان‌ها ساعت‌ 18 تا 21 وارد خانه‌ها شده و پس از جست‌وجو اموال قیمتی و طلاهای موجود در خانه‌ها را سرقت می‌كردیم. سرهنگ كارآگاه مرتضی نثاری، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران گفت: در تحقیقات از این باند چهار نفره سرقت معلوم شد همگی به‌طور غیرقانونی وارد خاك ایران شده و با آمدن به تهران نقشه دزدی از خانه‌ها را اجرا كرده‌‌اند. این در حالی بود كه آنها طلاهای دزدی را به طلافروشی در یكی از استان‌های غربی فروخته‌اند. این طلافروش هم طلاها را به مردم می‌فروخته است. با مشخص شدن این موضوع، مرد طلافروش شناسایی و بازداشت شد. او در مواجهه حضوری با سارقان به خرید طلاهای دزدی از آنها اعتراف كرد.