برای جذب فالوئر اینکار را نکردم

برای جذب فالوئر اینکار را نکردم

پس از وقوع حادثه اعلام شد ، مهندس پرواز قبل برخورد هواپیما با دیوار و انفجار ، به بیرون پرت شده اما فیلمی منتشر شد که در آن مردی در حال انتقال او به محلی امن است . مرد 28ساله ای به نام مهرداد راضی که مسئول پروژه‌های ساختمانی یا مهندس پروژه است. او درباره فیلمی که از خود منتشر کرده ، می گوید: ساعت حدود 8 و 20 دقیقه بود که صدا را شنیدم، سریع به سمت محل بلند شدن دود دویدم و دیدم که هواپیما وارد شهرک مسکونی شده و دو ویلا را تخریب کرده است.هر چه داد زدم کسی جوابم را نداد، به همین خاطر از روی دیوار به داخل ویلا رفتم، دیدن هواپیمایی با آن عظمت آن هم در حالی که روی زمین افتاده و آتش گرفته خیلی عجیب و وحشتناک بود، هواپیمای بوئینگ 707 شوخی که نیست آن هم هواپیمایی که در حال سوختن است. از همان لحظه تصمیم گرفتم بر احساسم غلبه کنم و هر طور شده کاری انجام دهم، داد زدم تا اگر کسی زنده باشد صدایم را بشنود و به سراغش بروم، یک نفر صدایم را شنید و من را متوجه خودش کرد، به سمتش که رفتم دیدم در یک سوراخ تقریباً 50 سانتیمتری که در بدنه هواپیما ایجاد شده بود گیر کرده است، در آن لحظه هواپیما هیچ راه ورودی نداشت .به آن فرد گفتم دستت را به من بده که گفت نمی‌توانم به همین خاطر به زحمت و از کمر او بیرون کشیدم، دو نفر دیگر را در همان حین دیدم که داخل هواپیما افتاده بودند اما تکان نمی‌خوردند.
وی می‌گوید: وقتی این سرنشین هواپیما بیرون آمد مقداری هوشیاری داشت و با همان حال به من گفت که هنوز 15 نفر داخل هستند، او را به یک محل امن بردم تا اگر انفجاری رخ داد آسیب نبیند بعد از آن خواستم برای نجات بقیه به داخل هواپیما بروم اما راهی وجود نداشت، تنها فکری که در آن لحظه به ذهنم رسید این بود که برق و گاز ویلای محل حادثه را قطع کنم تا انفجاری رخ ندهد چون دماغه هواپیما به داخل خانه رفته بود.
ر اضی در خصوص فیلمی که از آن لحظات گرفته هم می‌گوید: برخی به من ایراد گرفتند که چرا در آن لحظه فیلم گرفتی، همین‌جا می‌خواهم بگویم که آن فیلم را با هدف اینکه هویت فرد نجات یافته زودتر مشخص شود گرفتم چون بالاخره تا مشخص شود چه کسی زنده مانده و کجاست طول می‌کشد.
وی اضافه می‌کند: برای جذب فالوئر و این چیزها آن فیلم را نگرفتم؛ چون نه اهل خودنمایی هستم و نه نیازی به فالوئر دارم و هدفم فقط همان بود که شخص نجات یافته زودتر شناسایی شود و صحنه آن لحظات هواپیما که در چه شرایطی فرود آمده باقی بماند.