500 سارق و مالخر در تور پلیس پایتخت

500 سارق و مالخر در تور پلیس پایتخت

ماموران كلانتری‌های پایتخت در بیست و یكمین مرحله از طرح رعد، 500 نفر از سارقان و مالخران را دستگیر و 19 باند سرقت را متلاشی كردند. 
 به گزارش جام‌جم، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه بیست و یكمین مرحله از طرح رعد گفت: در این طرح كلانتری‌ها مكلف شدند حوزه خود را از مجرمان، قانون‌شكنان، متخلفان و خرده‌فروشان مواد مخدر پاكسازی كنند. ماموران در كلانتری‌های پایتخت از روز شنبه تا سه‌شنبه كه این طرح اجرا شد، 500 نفر از سارقان، مالخران و همدستان آنها را در پاتوق‌هایشان شناسایی و بازداشت كردند. 700 پرونده سرقت در این مرحله از طرح در دستور كار پلیس قرار گرفت. 
 وی افزود: 19 باند سرقت متلاشی و اعضای آن بازداشت شدند. 7650 قلم اموال سرقتی، 165 دستگاه خودرو و موتورسیكلت سرقتی نیز از آنها كشف شد. 237 نفر از 500 متهم بازداشت شده، سابقه دار بودند. ارزش اموال سرقتی كشف شده هفت میلیارد و 700 میلیون تومان است. 33قاچاقچی كالا كه در قالب پنج باند فعالیت داشتند هم بازداشت شدند. 
 فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: ماموران كلانتری تهرانسر در این طرح موفق به دستگیری اعضای باند جعلی شدند. متهمان سه جاعل سابقه‌دار بودند. آنها با شناسایی رانندگان كه به برگه‌های معاینه فنی خورو، برگه‌های عدم اعتیاد و دیگر مدارك نیاز داشتند و به طور قانونی نمی‌توانستند این مدارك را بگیرند، شناسایی و مدارك درخواستی آنها را سفارش داده و مدارك جعلی را بسته به نوع درخواست مشتریان از 200 هزارتومان تا یك میلیون تومان می‌فروختند. متهمان در جریان تحقیقات پلیسی بازداشت شدند و به جعل مدارك و فروش این مدارك اعتراف كردند.