گره كور در 2 پرونده جنایت خاموش

گره كور در 2 پرونده جنایت خاموش

وقتی گره كور دو جنایت جداگانه پس از سال‌ها باز نشد قضات دادگاه با پرداخت دیه از صندوق بیت المال به اولیای دم موافقت كردند .
به گزارش جام‌جم، نخستین پرونده كه دیروز در شعبه دهم دادگاه كیفری یك استان تهران به ریاست قاضی قربانزاده و با حضور یك قاضی مستشار برگزار شد مربوط به پرونده كشته شدن دختر ۱۴ ساله‌ای بود كه ۱۲ سال قبل در تابستان سال ۸۵ قربانی جنایتی خاموش شد‌. شواهد نشان می‌داد دختر نوجوان در خانه پدری‌اش در جنوب تهران با ۲۲ ضربه چاقو از پا درآمده و به لوازم خانه نیز دستبرد زده شده است. پلیس به تحقیق پرداخت و چند مظنون را بازداشت كرد، اما به نتیجه مطلوب نرسید و ردی از عامل اصلی جنایت به دست نیامد. با گذشت ۱۲ سال از جنایت، پدر و مادر دختر نوجوان با مراجعه به دادگاه درخواست كردند تا دیه دخترشان از صندوق بیت‌المال با آنها پرداخت شود.انها گفتند: حالا كه ردی از قاتل دخترمان به دست نیامده تقاضای دریافت دیه داریم. دیروز قضات دادگاه با این درخواست موافقت كرده و حكم به پرداخت دیه از صندوق بیت‌المال صادر كردند.
دومین پرونده كه با صدور حكم پرداخت دیه از صندوق بیت المال مختومه شد مربوط به كشته شدن زن میانسالی بود كه شش سال قبل در خانه‌اش به قتل رسید. رسیدگی به این پرونده از اوایل سال ۹۱ به دنبال كشته شدن زن میانسالی به نام اقدس در خانه‌اش در شهر ری در دستور كار پلیس قرار گرفت. دختر وی كه با پیكر بی‌جان مادرش روبه‌رو شده بود به ماموران گفت: بعد از فوت پدرم، مادرم به تنهایی در خانه‌اش زندگی می‌كرد. او مدتی بود صیغه یك مرد سالخورده شده بود و آنها با هم در رفت و آمد بودند.
وی ادامه داد: آن روز با خانه مادرم تماس گرفتم، اما او پاسخی نداد. من كه نگران شده بودم مقابل در خانه مادرم رفتم و هر چه در زدم كسی در را باز نكرد. من با كمك همسایه‌ها قفل را شكستم و بعد از وارد شدن با جنازه مادرم رو‌به‌رو شدم. در بررسی خانه فهمیدم ال‌سی‌دی سرقت شده است.
وقتی تلاش پلیس برای یافتن ردی از عامل یا عاملان جنایت پس از شش سال به نتیجه نرسید سه دختر قربانی دیروز در شعبه دوم دادگاه كیفری یك استان تهران حاضر شدند و درخواست كردند تا دیه مادرشان از صندوق بیت‌المال به آنها پرداخت شود.