5 ماده غذایی كه باعث  چرب شدن موها می‌شود

5 ماده غذایی كه باعث چرب شدن موها می‌شود

معمولا وقتی با موهای چرب مواجه می‌شویم یا به سراغ شامپوهای خاصی می‌رویم یا به شست‌وشوی مكرر آنها روی می‌آوریم. شاید بسیاری از ما ندانیم اجتناب از خوردن بعضی مواد غذایی به كاهش مشكل موهای چرب كمك می‌كند. با این مواد غذایی آشنا شوید.
قندها:  تعادل هورمون‌ها در بدن اهمیت زیادی دارد. قندها موادی هستند كه نه تنها به تعادل هورمون‌ها کمکی نمی‌كنند بلكه تعادل آنها را به هم می‌ریزند. این شرایط باعث افزایش سطح قند بدن و ترغیب غده‌ها به تولید چربی بیشتر می‌شود.
كربوهیدرات‌های تصفیه شده:كربوهیدرات‌های تصفیه شده مانند نان سفید، بدن ما را به كار زیادی برای فرآوری آنها وادار می‌كند. این شرایط تولید چربی بیشتر توسط غده‌ها را به دنبال دارد و باعث می‌شود پوست سر چربی داشته باشیم.
غذاهای سرخ شده: هرنوع غذای سرخ شده به‌ویژه فست‌فودها به‌دلیل تحریك بیش از حد غده‌های چربی، میزان چربی بدن را افزایش می‌دهد. چربی حاصل از این مواد غذایی، پوست و از جمله پوست سر را می‌پوشاند. خودداری از مصرف این غذاها نه‌تنها رژیم غذایی شما را سالم‌تر می‌سازد بلكه باعث می‌شود موهای‌تان هم تمیزتر به نظر برسد.
محصولات لبنی: شاید عجیب به نظر برسد اما محصولات لبنی مسؤول تولید چربی پوستی اضافی هستند. دلیلش این است كه روند هضم لبنیاتی مانند شیر، كره و پنیر، در بدن ما مانند هضم چربی‌هاست. به همین دلیل، مصرف زیاد آنها چربی پوست را به‌دنبال دارد. محصولات لبنی همچنین حاوی تركیباتی هستند كه باعث افزایش تولید هورمون تستسترون می‌شوند. این هورمون نیز بر تولید چربی در پوست تاثیر می‌گذارد. 
نمك: یكی از عوارض مصرف زیاد نمك، كم آب شدن بدن است. بدن برای مقابله با این مشكل به تولید چربی بیشتر روی می‌آورد و این شرایط، چربی بیشتر پوست و موها را به‌دنبال دارد. بنابراین با كاهش مصرف نمك، علاوه بر جلوگیری از بسیاری از مشكلات سلامت، می‌توانید موهای تمیزتری نیز داشته باشید.
منبع: brightside.me