رزمایش قطع، لغو شد

رزمایش قطع، لغو شد

خبری منتشر شد كه قرار است در روز هفتم بهمن اینترنت كارت‌های بانكی قطع شود. اصطلاحی كه برای این عملیات انتخاب شده بود، «رزمایش قطع اینترنت» بود. این عبارت به سرعت به یكی از هشتگ‌های توییتر فارسی تبدیل شد و كاربران ذیل آن دست به تولید محتوا زدند. اولین واكنش‌ها حال و هوای طنز داشت چون خبر به قدری گنگ بود كه اغلب اطلاعی از آن نداشتند، اما آرام‌آرام این ابر كنار رفت و ماجرا روشن شد.
اما دیگر این هشتگ یكی از ترندهای فضای فارسی شد و كاربران درباره آن حرف می‌زدند. این اتفاق ادامه داشت تا این‌كه آذری جهرمی چند توییت در صفحه شخصی‌اش منتشر كرد و توضیحاتی داد و صبح روز گذشته نیز پس از جلسه هیات دولت، با توییتی درباره این موضوع توضیحاتی داد و نسبتا ماجرای قطعی اینترنت در روز هفتم بهمن را منتفی اعلام كرد.
اتفاقی كه قرار بود در آن زیرساخت‌های اینترنت بانكی بررسی شود ولی از نظر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت تدبیر و امید، این قطعی در اختیار شركت «سداد» نبود و به همین خاطر این قطعی یك روزه لغو شد. اما در هر صورت این عبارت تبدیل به هشتگی شد تا كاربران فضای مجازی برای مدتی با آن شوخی كنند و دست به دست شود.