تحویل ۱۸۰۰ نفر از كودكانِ زنان زندانی  به بهزیستی

تحویل ۱۸۰۰ نفر از كودكانِ زنان زندانی به بهزیستی

مدیركل امور كودكان و نوجوانان سازمان بهزیستی از تحویل ۱۸۰۰ نفر از كودكانِ زنان زندانی به این سازمان خبر داد.
به گزارش ایلنا، محمد نفریه ‌گفت: در تفاهم‌نامه‌ای كه بین ما و سازمان زندان‌ها منعقد شده است، تمام كودكان بالای دو سال باید به سازمان بهزیستی تحویل داده شوند، چراكه فضای زندان اثر تربیتی و آموزشی بسیار بدی روی كودكان می‌گذارد.
وی با بیان این‌كه در تمام استان‌ها، سازمان بهزیستی آمادگی لازم را برای تحویل كودكانی كه مادرانشان در زندان هستند دارند، ادامه داد: وضعیت كودكان زیر‌دوسال متفاوت است. كودكان زیر دوسالی كه با مادر رابطه عاطفی مناسبی ندارند از مادر جدا شده و به بهزیستی تحویل داده می‌شوند، اما كودكان زیر دو سالی كه رابطه عاطفی مناسبی با مادر دارند، در زندان كنار مادر می‌مانند و پس از پایان دو سالگی به ما تحویل داده می‌شوند. مدیر كل امور كودكان و نوجوانان سازمان بهزیستی عنوان كرد: احداث مهدكودك در زندان‌ها به‌عهده ما نیست، اما در صورتی كه مكانی به عنوان مهدكودك در زندان ایجاد شود، ما حتما مجوز مهدكودك را صادر خواهیم كرد. برخی زندان‌ها اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده بودند و بند مادرانی را كه بچه‌دار شده بودند جدا كرده و جیره غذایی دو برابر به آنها داده می‌شد.
نفریه با بیان این‌كه برخی زندان‌ها حداقل شرایط استاندارد را برای نگهداری كودكان ندارند، تصریح كرد: شرایط زندان، شرایط خاص امنیتی است و رفت و آمد همراه بچه به مهدكودك با مشكلاتی مواجه است، از همین‌رو امكان ایجاد مهدكودك در همه مراكز زندان‌ها میسر نیست، البته برخی زندان‌‌ها در مكان‌هایی نزدیك اقدام به تاسیس مهدكودك كرده‌اند، اما برخی زندان‌ها نتوانستند.