قیمت بنزین و گازوئیل  در سال ۹۸ افزایش نمی‌یابد

قیمت بنزین و گازوئیل در سال ۹۸ افزایش نمی‌یابد

 سخنگوی كمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ كل كشور مجلس شورای اسلامی گفت: كمیسیون تلفیق مصوب كرد در سال ۹۸ در قیمت حامل‌های انرژی نسبت به سال ۹۷ تغییری وجود نداشته باشد.
به گزارش تسنیم، محمدمهدی مفتح در تشریح آخرین مصوبات كمیسیون تلفیق گفت: كمیسیون تلفیق مصوب كرد در سال 98 در زمینه قیمت حامل‌های انرژی اعم از بنزین، نفت و گاز و... و نحوه توزیع تغییری نسبت به سال 97 وجود نداشته باشد.
نماینده تویسركان در مجلس با تأكید بر اهمیت تبصره 14 اظهار كرد: عمده مواردی كه در لایحه دولت آمده بود تصویب شد؛ تغییرات مختصری در آن انجام گرفت كه برخی از آنها تأثیرات قابل توجهی به‌ویژه در اقشار محروم جامعه دارد.
سخنگوی كمیسیون تلفیق گفت: در ردیف‌هایی از جدول تبصره 14، در قسمت هزینه‌ها و پرداخت یارانه‌ها، كمك‌هایی برای آموزش و پرورش و مدارس در نظر گرفته شده است كه از جمله آنها 60 میلیارد تومان برای كمك به هزینه گاز مصرفی مدارس در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت، 30 میلیارد تومان برای كمك به هزینه برق مدارس و همچنین ده میلیارد تومان برای كمك به هزینه‌های آب مدارس در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.
مفتح افزود: مقرر شد در مورد هزینه‌های منابعی كه برای كاهش فقر مطلق خانوارها كه دولت 7000 میلیارد تومان تصویب كرده بود؛ در كمیسیون تلفیق به 71 هزار و 400 میلیارد ریال افزایش یابد؛ به این ترتیب دریافتی تمامی خانوارهای تحت پوشش كمیته امداد و سازمان بهزیستی به میزان 20 درصد نسبت به سال 97، افزایش پیدا كرد. وی گفت: همان‌گونه كه دولت پیش‌بینی كرده بود؛ یارانه نان و خرید تضمینی گندم به میزان 6100 میلیارد تومان تعیین شد.
نماینده تویسركان در مجلس افزود: سهم بیمه دولت برای اقشار خاص، از جمله رانندگان حمل‌ونقل درونشهری و برونشهری و 20 درصد افزایش كمكی كه به رزمندگان معسر باید پرداخت می‌شد، در تبصره 14 و بخش یارانه‌ها افزایش یافت؛ علاوه بر این‌كه 20 درصد به دریافتی رزمندگان معسر از این محل اضافه می‌شود. سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح مكلف شد كه به آنها دفترچه بیمه دهد و آنها از خدمات بیمه از طریق آن دفترچه استفاده كنند.
سخنگوی كمیسیون تلفیق گفت: كمیسیون تلفیق وارد تبصره 15 شده است و تلاش می‌كند تا پایان هفته جاری، گزارش خود را تقدیم مجلس كند.
همچنین براساس مصوبه كمیسیون تلفیق بودجه ۹۸، وام ازدواج سال آینده برای هر یك از زوجین ۳۰میلیون تومان می‌شود و بازپرداخت این وام 60 ماهه و با سود 4درصد خواهد بود.