از قلم افتادن هزاران مترمربع زمین

از قلم افتادن هزاران مترمربع زمین

شركت توسعه گردشگری: در شركت توسعه گردشگری هم تخلفات گسترده در نوع واگذاری و اهلیت متقاضی آن و همچنین ارزش واقعی شركت مشاهده می‌شود. البته تخلفات این شركت چندان در رسانه‌ها مطرح نشده، اما موضوعش بسیار مهم است.
این شركت هتل‌ها و دارایی‌های زیادی در استان‌های مختلف دارد كه حتی در واگذاری ملاحظه نشده بود. به‌عنوان نمونه فقط در شهر اصفهان این شركت 22 هزار مترمربع زمین به مبلغ 300 میلیارد تومان دارد كه عملا كمتر از 10 درصد یعنی 26 میلیارد تومان برایش در نظر گرفته بودند.
این شركت با 29 شركت استانی، 4 واحد هتل، مجتمع آب‌درمانی سرعین، كاروانسرای شاه‌عباسی كرمانشاه و غار قوری قلعه در سال 1396 به مبلغ 383 میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده است. این در حالی است كه یك قطعه زمین 22 هزار مترمربعی شركت واقع در اصفهان كه حدود 300 میلیارد تومان ارزش داشته به مبلغ 5/26 میلیارد تومان ارزشگذاری شده است. همچنین حداقل 13 قلم از اموال و دارایی‌های شركت شامل 263 هزار مترمربع زمین در استان‌های اصفهان، ایلام، گیلان، كرمان، یزد و همدان و بیش از 600 كیلوگرم ظروف نقره‌ای موجود در هتل لاله تهران در قیمت‌گذاری سال 1396 لحاظ نشده است. با پیگیری دیوان محاسبات، واگذاری این شركت متوقف شده است.