امروز چی داریم؟

امروز چی داریم؟

خیلی وقت‌ها شده كه از خودم می‌پرسم مگر هنوز كسی روزنامه می‌خواند كه تازه بخواهیم توی همین نیمچه ستون نیمبند توضیح بدهیم كه به‌به چه گزارش‌هایی داریم ما. اصلا فرض بر این‌كه هنوز هم كسی روزنامه بخواند خب باز هم كه كاركرد این نیمچه ستون روی هواست! چرا كه كسی كه روزنامه بخواند دلیلش حتما كه دلبری ده نفره گروه فرهنگ و هنر نیست. خیلی وقت‌ها هم شده كه فكر می‌كنم روزنامه‌ها شده‌اند روزی‌نامه و حرف تازه‌ای ندارند، اما گزارش صادق‌خان علیزاده دبیر دلبران گروه ده نفره را كه خواندم به نظرم حرف تازه‌ای داشت. او كه بر خلاف دبیران پیشین خیلی هم دست به قلم است، همچون آگراندیسمان از یك اتفاق معمولی مثل یك نشست خبری نكته‌ای بیرون می‌آورد كه ما اسمش را می‌گذاریم «حرف تازه». موضوع اصلی گزارش همین صفحه هم حاصل ذره‌بینی است كه او گذاشته روی نشست خبری جشنواره فیلم فجر و ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر را به چالش كشیده. ماجرا از این قرار است كه در نشست خبری جشنواره فیلم فجر آقای دبیر جشنواره در برابر سوال علی رستگار ما كه پرسیده اسامی متقاضیان حضور در جشنواره فیلم فجر را اعلام كنید گفته است كه در هیچ كجای دنیا باب نیست كه این اسامی منتشر شود. البته چالش را علی رستگار شروع كرده و در پاسخ گفته كه در هیچ كجای دنیا هم باب نیست كه اسامی خبرنگاران حاضر در جشنواره اعلام شود! همین گپ و گفت معمولی اما با یك چرا از سوی محمدصادق علیزاده تبدیل شده است به موضوع اصلی گزارش همین صفحه. این‌كه چرا نباید اسامی متقاضیان حضور در جشنواره اعلام شود؟ پاسخش بی‌هیچ دلیل دلبرانه خواندنی شده است!
علیرضا خمسه یكی از نمادهای نسل خاطره باز دهه60 است و البته كه یكی از معدود بازیگران مورد علاقه علی رستگار در سینمای ایران. او همین امروز 66 ساله می‌شود و چه بهانه‌ای بهتر از این برای علی تا به این بهانه یك صفحه شیرین منتشر كند! صفحه شیرین10 مطلب سینمای ایران امروز ما گفت‌وگو با علیرضا خمسه است. بازیگری كه ستاره سینمای دهه 60 بود و توانست در فضای بیرحم سینما با رعایت استانداردهای بازیگری تاب بیاورد و بدرخشد.
 فیلیمی از تام هنكس اكران شود، خبر است. اكران نشود خبر است و تام هنكس بهانه برای دوستدارانش نمی‌خواهد. یكی از همین دوستدارانش كیكاووس زیاری است كه تاخیر در اكران فیلم تازه آقای بازیگر را بهانه‌ای كرده تا مطلب شیرین و خواندنی از فعالیت‌های سینمایی پیش روی او را در صفحه 12 امروز مرور كند.