رونمایی از ستـــاره‌هــا

سپیدرود ـ پرسپولیس در یك‌چهارم نهایی جام حذفی

رونمایی از ستـــاره‌هــا

 جدال پرسپولیس و سپیدرود در فوتبال ایران به دو بخش قبل و بعد از حضور علی كریمی روی نیمكت تیم رشت خلاصه می‌شود. از وقتی جادوگر هدایت سپیدرود را بر‌عهده گرفته، دیدار این تیم مقابل پرسپولیس تبدیل به یكی از حساس‌ترین جدال‌های فوتبال ایران شده است. شاید در نگاه اول قرار گرفتن این دو تیم مقابل هم تقابل مدافع عنوان قهرمانی در لیگ برتر با تیمی باشد كه هر سال برای فرار از سقوط تلاش می‌كند، اما حكایت بازی امروز دو تیم متفاوت است. دو تیم این بار در جام حذفی به مصاف هم خواهند رفت. ورزشگاه سردار جنگل رشت امروز میزبان یكی از مهم ترین دیدارهای چند فصل اخیر سپیدرود است. علی كریمی و شاگردانش كه از آخرین تقابل با یك تیم تهرانی در ورزشگاه خانگی خاطره خوشی ندارند این‌بار برای ادامه مسیر سختی كه در جام شگفتی‌ها روبه‌روی شان است به میدان خواهند آمد. اگر تیم ملی از جام ملت‌های آسیا حذف نمی‌شد و فردا قرار بود در فینال رقابت‌ها بازی كند، الان بیشتر حواس‌ها معطوف به سرنوشت ایران در امارات بود. در حال حاضر ولی هواداران فوتبال در ایران می‌توانند با تمركز بیشتری دوباره پیگیر رقابت‌های داخلی باشند.
 سپیدرود در مرحله قبلی رقابت‌ها جدال مرگ و زندگی را مقابل ملوان با برتری به پایان رساند تا حالا در مرحله یك‌هشتم نهایی روبه‌روی پرسپولیس قرار بگیرد. دیدار سپیدرود و پرسپولیس آخرین بازی مرحله یك‌هشتم است. برنده دیدار دو تیم در حالی راهی مرحله یك‌چهارم نهایی می‌شود كه در سمت مقابل جدول حتی فینالیست بازی‌ها هم مشخص شده است. داماش گیلانیان با كسب پیروزی مقابل سایپا لیگ برتری فینالیست شد و حالا باید منتظر دیگر رقیب لیگ برتری خودش باشد. تیمی كه در صورت پیروزی در بازی امروز ابتدا باید مقابل پدیده قرار بگیرد و برنده آن در نیمه‌نهایی به مصاف سپاهان برود. در تركیب دو تیم برای رسیدن به هدف بزرگی كه در سر دارند غایبان زیادی دیده می‌شود. 
اصلی‌ترین غایب سپیدرود، پیام صادقیان بازیكن سابق پرسپولیس است. هافبكی كه توسط برانكو كنار گذاشته شد و بعد از چند فصل حضور در تركیه دوباره به فوتبال ایران برگشت. در سمت مقابل، برانكو هم محسن ربیع‌خواه، كمال كامیابی‌نیا و علیرضا بیرانوند را در اختیار ندارد. بیرانوند به‌تازگی از امارات برگشته و امروز دوباره رادوشوویچ در تركیب قرمزها قرار خواهد گرفت. نكته قابل توجه در تركیب پرسپولیس این‌كه نوراللهی به دلیل نبود هافبك دفاعی به اردوی تیم برانكو اضافه شده و ممكن است در تركیب قرار بگیرد. علاوه بر این در دیدار مقابل سپیدرود نوبت به رونمایی از ستاره‌های جدید می‌رسد. 
ستاره‌هایی كه به‌دلیل محرومیت از نقل و انتقالات یك نیم فصل بازی نكردند و حالا فرصت حضور در تركیب را دارند. بدون در نظر گرفتن مهدی ترابی كه به‌تازگی از امارات برگشته و در لیست برانكو نیست، سرمربی كروات قرمزها فرصت استفاده از محمد نادری، سروش رفیعی، مهدی شریفی، مهدی شیری و بودیمیر را دارد. از دیگر نكات جالب این بازی هم حضور دو داور پشت دروازه است. كمیته داوران فدراسیون فوتبال در این بازی از كرمانشاهی و اكبریان برای اجرای طرح داور پشت دروازه استفاده می‌كند.