نام: سهند، محل تولد: ایران

نام: سهند، محل تولد: ایران

ناوشكن دریایی سهند كه میزبان آخرین قسمت از برنامه تلویزیونی اقیانوس آرام بود، یك ناو تماما ایرانی و ساخته شده توسط متخصصان داخلی است. از سازه این كشتی در شهریور سال 91 رونمایی و خود ناو در آذر سال 97 به آب انداخته شد.
    سهند پس از جماران و دماوند (یا ولایت) سومین كشتی جنگی ساخته شده توسط ایران است. این كشتی جنگی به یاد ناوچه سهند كلاس الوند كه در سال ۶۷ غرق شد، سهند نامیده شد. ناوشكن جدید نیروی دریایی ارتش با قابلیت رادارگریزی به سامانه‌های الكترونیكی و دفاعی مدرن مجهز شده و  یكی از پیشرفته‌ترین ناوشكن‌های بومی خاورمیانه لقب گرفته است.
    یكی از مهم‌ترین مشخصات ناوشكن سهند در ساخت بدنه آن خلاصه می‌شود. طول ناوشكن سهند كه بین ۹۵ تا ۹۸ متر تخمین زده می‌شود كمی بزرگ‌تر از جماران است، اما بیشترین عرض بدنه آن حداقل ۱۲ متر بوده كه ۱۵ تا ۲۰ درصد بیشتر از جماران است. وزن ناوشكن سهند نیز چیزی حدود 2000 تن است.
    بدنه اصلی سهند از ۲۰ بلوك مجزا كه دارای چهار طبقه است تشكیل شده و پس از ساخت در حوض خشك، در كنار هم قرار گرفته و به یكدیگر متصل شده‌اند. برای جلوگیری از نفوذ آب یا آتش از یك بلوك به كل بدنه كشتی، بین بلوك‌های مختلف، دیواره‌هایی وجود دارند كه از طریق در‌‌های تعبیه شده در آن به یكدیگر متصل می‌شوند.