«ضربان» نو می‌شود

«ضربان» نو می‌شود

فصل جدید برنامه «ضربان» از 20 بهمن از شبكه سلامت پخش می‌شود. این برنامه با هدف ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به بیماری‌های جسم و روان و به منظور ارائه راه‌های بهبود، جلوگیری و كنترل آنها سال 91 تولید و پخش می‌شود.
علیرضا سلطانی، تهیه‌كننده برنامه با اشاره پخش سری جدید برنامه به تشریح بخش‌های مختلف آن پرداخت و به جام‌جم گفت: در بخش سرمقاله موضوع برنامه با توجه به رویكرد اجتماعی آن مطرح می‌شود. در بخش دیگری با عنوان سه گام تلاش می‌كنیم سه راهكار اصلی در مقابله با یك بیماری جسمی یا روانی مطرح شود.
وی اضافه كرد: باورهای غلط مردم در مورد یك موضوع در بخشی با عنوان من خودم تشریح شده و درست یا غلط بودن این باور با توجه به دلایل علمی بررسی می‌شود. همچنین در بخش دیگری با عنوان هشتك اطلاعات غلط بیماری‌ها كه در فضای مجازی دست به دست می‌شود، استخراج و به اطلاع عموم رسانده می‌شود.
«این چه كاریه؟» آیتم دیگری در سری جدید ضربان است كه سلطانی در توضیح آن گفت: در این بخش متخصصان با ورود به محل كار افراد در اصناف مختلف آنها را ویزیت كرده و به نوعی غربالگری می‌كنند. همچنین ایمنی‌های هر یك از این مشاغل به افراد گوشزد شده و افراد به لحاظ پزشكی و روانپزشكی بررسی می‌شوند.
تهیه‌كننده برنامه ضربان به بیان نكته‌های ساده و كوتاه پزشكی در قالب چت پرداخت و افزود: در سری جدید برنامه، كمدی استریپی با عنوان دادگاه داریم كه در آن غذاهای بد همچون نوشابه، نمك، روغن نباتی و سیگار به محاكمه گذاشته می‌شوند.
سری جدید برنامه ضربان در 200قسمت 45دقیقه‌ای تولید و ازشنبه 20 بهمن‌ ساعت 16 روانه آنتن می‌شود.