سناریوی ناكام سرقت پالت 300 میلیون دلاری

سناریوی ناكام سرقت پالت 300 میلیون دلاری

اعضای باندی كه قصد سرقت پالت‌های 300 میلیون دلاری را داشتند، قبل از اجرای نقشه دزدی مسلحانه دستگیر شدند.
به گزارش جام‌جم، چند روز پیش گزارش مردمی در دستور كار ماموران اداره یكم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت كه نشان می‌داد افرادی باندی را تشكیل داده و قصد دارند، محموله‌‌های دلار را از یك دلال معروف سرقت كنند.
در جریان تحقیقات پلیسی معلوم شد كه ماجرا صحت دارد و آنها می‌خواهند 24ساعت دیگر نقشه را اجرا كنند. ماموران جست‌وجو برای دستگیری اعضای این باند را آغاز كردند تا این‌كه ردپای متهمان در خانه‌ای در هشتگرد استان البرز به‌دست آمد. ماموران با هماهنگی قضایی با بازپرس علی ایرد موسی به مخفیگاه متهمان اعزام شدند و سحرگاه سه‌شنبه 9 بهمن پنج عضو باند را بازداشت كردند.
متهمان در بازجویی‌ها گفتند كه قصد سرقت محموله‌های دلار از یك دلال معروف را داشتند و قرار بوده او بسته‌های دلار را از یك صرافی در خیابان جمهوری تحویل بگیرد و برای فروش نزد آنها بیاورد و در همان موقع در قالب پلیس قلابی، مسلحانه آن را سرقت كنند كه موفق نشده و با لورفتن ماجرا بازداشت شده‌اند.
در جریان تحقیقات معلوم شد كه یكی از متهمان عزت 40 ساله است كه سابقه سرقت داشته و تحت تعقیب پلیس شهر ارومیه نیز قرار دارد كه بعداز فرار، به كرج رفته وبا تشكیل این باند به فعالیتش ادامه داده است.
عزت سركرده باند گفت: شش ماه پیش تصمیم به این كارگرفته بودم.  چند بار اعضای گروه را تغییر دادم. سوژه مورد نظر برای سرقت را نیز از چند هفته پیش شناسایی كرده و حتی قرار بود در پوشش مامور به بهانه خرید 
صد هزار دلار از او سرقت كنیم كه نتوانستیم. بعد هم از راه دیگر قصد سرقت داشتیم كه دستگیر شدیم.