نجات معجزه‌آسا از دام شكارچی دیوار

سارق خودروی 500 میلیونی را 25 میلیون فروخت

نجات معجزه‌آسا از دام شكارچی دیوار

مهندس بیكار كه برای سرقت پرادو در سایت دیوار، فروشنده را تا یك‌قدمی مرگ برده بود در دام پلیس گرفتار شد. 
به گزارش جام‌جم، صبح سوم آذر امسال یكی از شهروندان محله فرجام در تماس با پلیس پایتخت خبر داد، مردی 55 ساله از ناحیه گلو و دست و بدنش باضربه‌های چاقو زخمی شده و كف خیابان افتاده است. با حضور اورژانس، مرد زخمی به بیمارستان منتقل شد. ماموران در تحقیقات محلی متوجه شدند سرنشین خودروی پرادو  مرد زخمی را بیرون انداخته و فرار كرده است. پرونده‌ای در شعبه دوم دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران تشكیل و با دستور دادیار خاكزاد، تحقیقات ماموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران برای رازگشایی از این ماجرا آغاز شد. این در حالی بود كه دو هفته بعداز این ماجرا مرد میانسال در بیمارستان به هوش آمد.
مرد زخمی به افسر تحقیق گفت: من بساز و بفروشم. به خاطر احداث ساختمان جدید پول نیاز داشتم كه خودروی پرادوی 500 میلیون تومانی‌ام را برای فروش در سایت دیوار آگهی کردم. سرانجام با یك مشتری به توافق رسیدم. او می‌گفت خودرو را برای دوستش می‌خواهد و تا او از شهرستان بیاید بیعانه صد میلیون تومان می‌دهد. روز بعد همدیگر را ملاقات كرده و او یك رسید بانكی به من داد و گفت این رسید شبا بوده و تا یك روز دیگر پول به حسابم واریز می‌شود. روز بعد منتظر پول واریزی بودم كه تماس گرفت و گفت دوستش تا ساعتی دیگر می‌آید .
وی افزود: با او در محله فرجام قرار گذاشتم كه سوار شد و اما از دوستش خبری نشد. ناگهان مشتری با چاقو به گلویم و دستان و بدنم ضربه‌هایی زد و بعد مرا از خودرو بیرون انداخت. بعد از چند روز كه عمل‌های جراحی روی بدنم انجام گرفت به هوش آمدم. حنجره ام به شدت آسیب دیده و بخشی از تارهای صوتی‌ام از كار افتاده و باید عمل‌های دیگری انجام دهم و معلوم نیست كه به‌درستی بتوانم حرف بزنم یا نه و به طور معجزه‌آسایی زنده ماندم.
جست‌وجوها ادامه داشت تا این‌كه با گذشت دو ماه از این ماجرا رد سارق در یكی از محله‌های شهر كرج به‌دست آمد و او چند روز پیش بازداشت شد.
متهم 29 ساله به افسر تحقیق گفت: مدرك كارشناسی مهندسی عمران دارم. مدتی در شركتی به عنوان مهندس و طراح كار می‌كردم، اما به خاطر ورشكستگی شركت بیكار شدم. بعد به فروش مشروب رو آوردم. یك روز در قهوه‌خانه، دوست قدیمی و خلافكارم را دیدم كه بارها به اتهام سرقت به زندان افتاده بود . او زمانی كه از وضع زندگی و كارم باخبر شد، چند میلیون تومان پول گرفت و آموزش دزدی از مشتریان سایت دیوار را به من آموزش داد. چند بار اقدام كردم، اما نشد تا این‌كه توانستم مرد برج ساز كه خودروی پرادویش را برای فروش گذاشته بود، فریب دهم. رسید صد میلیونی بانكی كه به شاكی دادم جعلی بود. شاكی را زخمی كرده و فكر نمی‌كردم زنده باشد. خودرو را به غرب كشور بردم و به مبلغ 25 میلیون تومان به فردی فروختم. او 14 میلیون تومان را پرداخت و قرار شد بقیه را تا چند وقت دیگر بدهد كه بازداشت شدم. 
با اعتراف وی مردی كه خودروی سرقتی را خریده بود در غرب كشور بازداشت شد . او نیز اعتراف كرد كه خودرو را اوراق كرده و قطعات آن را به دو نفر دیگر فروخته است. در پی تحقیقات، دو نفر دیگر هم بازداشت و به جرایمشان اعتراف كردند.
دادیار خاكزاد، رئیس شعبه دوم دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران با هشدار به مردم از آنها خواست اگر قصد هرگونه معامله در سایت‌های دیوار یا شیپور را دارند فقط به صرف آگهی درج شده در این سایت‌ها اكتفا نكنند و بعد از اطمینان از خریدار یا فروشنده و نوع كالا یا اموالی كه آنها می‌فروشند، معامله كنند. اگر قصد معامله خودرو از طریق این سایت‌ها را دارید، حتما با چند نفر در محل معامله حاضر شوند تا مورد كلاهبرداری  قرار نگیرند و اموالشان به سرقت نرود.