نقشه‌مان حساب‌شده بود

نقشه‌مان حساب‌شده بود

عزت سركرده 40 ساله باند که همراه همدستانش به هم زنجیرشده بودند، می‌گوید؛ می‌خواستیم محموله 300 میلیون دلاری كه متعلق به یك صراف بود را از طریق یك دلال معروف سرقت كنیم كه موفق نشدیم. گفت‌وگوی جام‌جم با این سارق را می‌خوانید.

چطور با اعضای باند آشنا شدی؟
یكی از اعضای باند باجناقم و دیگر همدستانم از دوستانم بودند.
چطور نقشه سرقت را طراحی كردی؟
مدتی پیش در ارومیه از طریق یكی از دوستانم با مردی آشنا شدم كه خودش را مامور امنیتی معرفی می‌كرد. او زمانی كه متوجه شد ما قصد سرقت پالت‌های دلار را داریم، گفت اگر پول خوبی از این سرقت به او بدهیم با ما همراه می‌شود كه قبول كردیم. با مامور امنیتی كه نمی‌دانم مامور واقعی است یا نه، نقشه را طراحی كردیم. او می‌گفت می‌تواند وسایل پلیس بازی مثل اسلحه، بیسیم و دستبند را برایمان بیاورد. قرار بود با جا زدن خودمان به‌عنوان مامور نقشه را اجرا كنیم .
چطور مرد دلال دلار را شناسایی كردید؟
از طریق یك واسطه با او آشنا شدیم. دلال معروفی بود و اكثر صراف‌ها با او همكاری داشتند. چندبار با او ملاقات كردیم. وانمود كردیم دلارها رابرای یك تاجر خارجی می‌خواهیم اما به‌خاطر مشكلاتی كه برای او رخ داده، خودش نمی‌تواند به ایران بیاید و از بانك مركزی خرید كند به همین خاطر ما را به‌عنوان واسطه فرستاده تا كارهایش را انجام دهیم.
قرار بود چه قدرسرقت كنید؟
در جریان ملاقات‌هایی كه با مرد دلال دلارداشتیم، معلوم شد او با یك مرد صراف كه مغازه‌ای درجمهوری دارد، ملاقات‌هایی داشته و او را برای این معامله بزرگ متقاعد كرده است، به همین خاطر چون می‌دانستیم پالت دلارها در یك قالب بوده وكیفی است، خواستیم محموله‌ها را -كه
 300 میلیون دلار بود- در قالب چندكیف برایمان بیاورد و همین مبلغ را سرقت كنیم.
فکر می‌کردی دستگیر شوی؟
نه، نقشه‌مان حساب‌شده بود و وقتی ماموران دستگیرمان کردند، غافلگیر شدیم. حساسیت من در تغییر همدستانم باعث شد ماجرای سرقت لو برود.