آدم ربایی برای 500 هزار تومان؟!

آدم ربایی برای 500 هزار تومان؟!

پسر جوان كه متهم است با همدستی شش نفر دیگر، دانشجوی بنگلادشی را در تهران ربوده و از خانواده‌اش پول میلیونی خواسته پای میز محاكمه ایستاد.
به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از یكسال پیش با ناپدید شدن یك پسر بنگلادشی كه در ایران دانشجو بود در دستور كار پلیس قرار گرفت. دوستان وی با شكایتی اعلام كردند او خوابگاه را ترك كرده و بازنگشته است. پلیس با تحقیقات تكمیلی و تماس با خانواده این پسر، دریافت وی ربوده شده است. به این ترتیب 20 متهم در این رابطه بازداشت شدند، ولی روشن شد هفت نفر كه پنج نفر از آنها بنگلادشی و دو نفر ایرانی بودند، در این ماجرا دست داشته‌اند. با آزادی پسر بنگلادشی از دست آدم‌رباها وی گفت: در قم درس می‌خواندم و از زندگی در ایران راضی بودم. یكی از دوستان بنگلادشی‌ام از من خواست كه به تهران بروم. او می‌دانست پدر ثروتمندی دارم. به همین خاطر نقشه ربودن مرا كشید و با دوستانش دو مرد ایرانی مرا ربودند و در ازای آزادی‌‌ام از خانواده ام پول خواستند.
با شكایت پسر دانشجو هفت متهم در شعبه ۱۲پنجم دادگاه كیفری استان تهران پای میز محاكمه ایستادند. در این جلسه وكیل شاكی گفت: موكلم بعد از آزادی از دست گروگانگیرها وضعیت روحی خوبی نداشت به همین خاطر ایران را ترك كرد، ولی از آدم‌رباها شكایت دارد و برایشان اشد مجازات خواسته است.
سپس متهم ردیف اول كه ایرانی است در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: ما قصد آدم‌ربایی نداشتیم. شاكی خودش قاچاق بر آدم بود و با آوردن بنگلادشی‌ها به صورت غیر قانونی به ایران،‌ كسب و كاری برای خودش درست كرده بود. یكی از هم‌جرمانم كه بنگلادشی است و با من رابطه دوستانه داشت سراغم آمد و گفت یك پسر بنگلادشی در عوض آوردن برادرش به ایران از او پول میلیونی گرفته و چون برادرش از آمدن به ایران منصرف شده پول را به او پس نداده است. او از من خواست تا كمك كنم پولش را پس بگیرد.
وی ادامه داد: چند روز بعد فهمیدم دانشجوی بنگلادشی در عوض آوردن هموطنانش به ایران از هر كدام از آنها 20 میلیون تومان پول می‌گرفته است. من قبول كردم تا به دوستم كمك كنم. ما در میدان افسریه با دانشجوی بنگلادشی قرار گذاشتیم و او را به خانه‌ای در خاوران بردیم. ما با او صحبت كردیم تا پول را پس بدهد، ولی فقط 500 هزار تومان پول به ما داد. ما او را كتك نزدیم و شكنجه نكردیم.
سپس وكیل مدافع پسر دانشجو بار دیگر در جایگاه ایستاد و گفت: متهمان از پدر موكلم 200 میلیون تومان پول خواسته بودند. آنها موكلم را كتك زده و موجب فلج شدن دست او شده‌اند.  با پایان اظهارات وكیل شاكی ادامه جلسه برای دفاع سایر متهمان به بعد موكول شد.