3 تیم از روسیه با سرمایه‌گذار پولدار!

3 تیم از روسیه با سرمایه‌گذار پولدار!


آزِر بابائف (Azer Babaev) سرمایه‌گذار روسی است كه براساس علاقه‌ای كه داشته تصمیم می‌گیرد از ثروت خود برای سرمایه‌گذاری در دانشگاه فیزیك و فناوری مسكو (MIPT) كه در آن تحصیل كرده استفاده كند. بابائف به تازگی توانسته آزمایشگاه رباتیكی را در این دانشگاه راه‌اندازی كند. او به همراه 9 دانشجوی رباتیك این آزمایشگاه در قالب سه تیم برای شركت در مسابقات فیراكاپ به ایران آمده بود. از آنجا كه این آزمایشگاه از سه ماه پیش آغاز به كار كرده بود، این سه تیم برای ساخت ربات‌های مسابقه‌ای خود از ربات‌های استاندارد آماده استفاده كردند. بابائف در این خصوص به جام‌جم گفت: «هر سه ربات روسی ما براساس اهداف جدیدی كه برایشان تعریف كردیم در آزمایشگاه بهینه‌سازی شدند. این موارد شامل برخی تغییرات ساختاری مانند تغییر در پاها، مفاصل، ابعاد بدنه و بیشتر از همه نرم‌افزارهای هدایتگر آنها بود؛ زیرا گرچه ساختار كلی ربات‌ها مشابه هم است اما هر كدام از آنها براساس كاربردی كه خواهند داشت به برخی اصلاحات و ریزه‌كاری‌هایی برای افزایش توانمندی خود نیاز داشتند.» این سه ربات روسی در سه رشته ورزشی تیراندازی با كمان، دویدن مستقیم و عقبگرد و فوتبال در هشتمین مسابقات رباتیك ایران شركت كردند.
البته ظاهرا آماده‌سازی ربات‌ها در این مدت كوتاه موجب شده بود این سه تیم با برخی مشكلات در آماده‌سازی آنها برای مسابقات روبه‌رو شوند، به طوری كه ربات فوتبالیست در زمان گفت‌وگو كه كمی پیشتر از زمان اجرای مسابقات بود، هنوز در چمدانش بود و آماده راه‌اندازی نبود!
بابائف ضمن ابراز خرسندی از شركت در مسابقات رباتیك ایران، می‌گوید: «راستش را بخواهید اعضای تیم ما پیش از ورود به ایران رغبت زیادی برای حضور در این مسابقات نداشتند و تصور ما از ایران كشوری كاملا تاریك و بسته بود اما نحوه تعامل و مهمان‌نوازی ایرانی‌ها در این چند روز نظر همه ما را نسبت به این كشور زیبا تغییر داد و می‌توانم با اطمینان بگویم كه همه ما مشتاقیم تا در دوره‌های بعدی این مسابقات نیز شركت كنیم.»