تلاش 7 ساله برای ساخت ربات دونده

تلاش 7 ساله برای ساخت ربات دونده


جِشیك جونگ (Jaesik Jeong) به همراه همسرش جی‌یون یانگ (Jeehyun Yang) از كشور كره با ربات دونده خود برای دومین بار در مسابقات فیراكاپ ایران شركت كرده بود. جونگ دانشجوی دكتری رباتیك در كشور تایوان است و به همین دلیل این تیم نیز از جانب تایوان در مسابقات شركت
كرده بود.
جونگ با اشاره به این كه از سال‌ها پیش طراحی ربات خود را آغاز كرده، می‌گوید: «من از سال 1383/ 2005 طراحی ربات را آغاز كرده و از سال 1388 تاكنون در مسابقات گوناگون بین‌المللی شركت كرده‌ام. طراحی رباتی كه امسال برای مسابقات فیراكاپ آورده‌ایم از سال 1390 آغاز شد. ما این ربات را در سه اندازه مختلف ساخته‌ایم و تمام هزینه ساخت این ربات‌ها را از سرمایه شخصی خودمان تأمین كرده‌ایم. تاكنون موفق به كسب جوایز بین‌المللی متفاوتی برای كاربردهای متفاوت این سه ربات شده‌ایم.»
جونگ در ادامه با اشاره به این كه سال گذشته نیز در مسابقات فیراكاپ ایران به همراه همسرش شركت كرده بوده، می‌گوید: «سال گذشته تجربه بسیار شیرینی از شركت در این مسابقات داشتیم، زیرا اولین سفر بعد از ازدواجمان بود. امسال نیز این مسابقات با سالگرد ازدواجمان همزمان شده و خوشحالیم امسال نیز در ایران هستیم. برای شركت در مسابقات امسال، تغییرات نرم‌افزاری زیادی در ربات خود ایجاد كرده‌ایم تا عملكرد بهتر و سریع‌تری داشته باشد. ربات ما در بخش مسابقات دو مستقیم و عقبگرد با ربات‌های روسی و چینی رقابت خواهد كرد و می‌تواند به خوبی از موانع مسیر عبور كند.»