بازنشسته‌ها، همچنان پشت میز

مجمع عمومی فدراسیون فوتبال بدون هیچ نتیجه مشخصی برگزار شد

بازنشسته‌ها، همچنان پشت میز

 در حالی كه تنها یك روز مانده به مجمع فدراسیون فوتبال، اخبــــــار استعفای بازنــــــــــشسته‌های فدراسیون فوتبال مانند سیل جاری شد، دیروز همه را در هتل المپیك محل برگزاری مجمع عادی فدراسیون فوتبال دیدیم تا مشخص شود استعفای این عده را هم مانند استعفای محمدرضا ساكت، نباید چندان جدی گرفت و در گوشه‌ای دیگر از فدراسیون آنها را مشاهده خواهیم كرد.
مجمع عمومی فدراسیون فوتبال صبح دیروز با حضور مسعود سلطانی‌فر و محمدرضا داورزنی در هتل المپیك آغاز شد. دیروز مشخص شد علی كفاشیان كه گفته شده استعفا كرده، همراه تیم ملی فوتبال ساحلی در تایلند است! محمود اسلامیان گفت اصلا بازنشسته نیست و مجوز بازگشت به كار را دارد و اصفهانیان هم در مجمع حضور داشت. بهاروند یكی دیگر از بازنشسته‌های فدراسیون فوتبال هم كه اصلا استعفا نکرده بود و همچنان نایب رئیس دوم و رئیس سازمان لیگ هست.
با پخش گزارش عملكرد سال 97 مجمع حالت رسمی گرفت. البته پخش این عملكرد به دلیل كیفیت پایین تصاویر همه را كلافه كرد. قطع و وصل شدن تصاویر پخش زنده مجمع مشكلاتی را برای خبرنگاران حاضر در سالن ایجاد كرد.
به نظر می‌رسید فدراسیون فوتبال تلاش داشت خیلی سریع عملكرد كمیته‌ها را گزارش كند چون عملكرد هر كمیته در حد یك دقیقه ارائه شد و مهدی تاج وقتی اوضاع را این‌گونه دید گفت: به دلیل تعدد كمیته‌ها مجبور بودیم گزارش را خلاصه كنیم.
تاج همچنین گفت: 565 هزار یورو از فیفا پول گرفتیم تا پروژه چمن كمپ را به سرانجام برسانیم و حالا درخواست بودجه 972 هزار و 750 یورویی بابت احداث چمن طبیعی شماره یك را داشته‌ایم.
مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش هم در این جلسه بعد از صحبت‌هایی درباره برجام كه ارتباطی با مجمع نداشت، گفت: در سال 97 با موفقیت‌های چشمگیر و منحصربه‌فردی مواجه بودیم. در بازی‌های آسیایی جاكارتا، بیشترین تعداد مدال را پس از پیروزی انقلاب كسب كردیم. یكی از اقداماتی كه در ورزش آغاز كرده‌ایم، بحث جوانگرایی است. الان حدود ده مدیركل استانی ما زیر 40 سال و سرمایه آینده كشور ما هستند. روسای بسیاری از فدراسیون‌ها كه پا به سن گذاشته بودند و بعضا 20، 25 یا 30 سال رئیس فدراسیون در رشته‌های مختلف بودند، جای خود را به جوانان دادند. در مورد فوتبال هم باید بگویم این 16 تیم لیگ برتری كه مدیران آنها نیز در جلسه حضور دارند، در سال حدود 400 میلیارد تومان هزینه می‌كنند كه با این فوتبال اوقات فراغت 60 میلیون نفر در سال پر شده و مقداری از هزینه‌ها مستقیما توسط دولت تأمین می‌شود.
در مجمع دیروز قرار شد سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال تشكیل شود كه تاسیس آن، با اكثریت آرا تصویب شد.
در ادامه جلسه تصویب شد قیمت ساختمان‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس (كه به نام فدراسیون است) كارشناسی شده و كارگروهی با حضور فدراسیون، وزارت ورزش و نمایندگان دو باشگاه برای واگذاری تشكیل شود.
پس از این مورد كه در دستور جلسه نبود دیروز به دستور جلسه اضافه شد، گزارش حسابرس درباره صورت‌های مالی فدراسیون قرائت شد و بودجه سال 98 فدراسیون فوتبال نیز 97 میلیارد تومان اعلام و به تصویب اعضای مجمع رسید.
بیشتر وقت مجمع فدراسیون فوتبال با صحبت‌های طولانی سلیمانی، خزانه‌دار فدراسیون گرفته شد؛ اما گزارش ریز هزینه‌ها و دریافتی فدراسیون از جام جهانی و جام ملت‌ها ارائه نشد تا همان‌طور كه پیش‌بینی می‌شد همچنان ابهام در مورد دریافتی‌ها و هزینه‌ها وجود داشته باشد. ابهام‌هایی كه توسط رسانه‌ها مطرح شد؛ اما فدراسیون پاسخی روشن و مستند به آن نداد.
در یك جمله می‌توان گفت مجمع دیروز، یك مجمع عادی بود بدون آن‌كه گره‌های متعدد ذهنی خبرنگاران را باز كند یا به پرسش‌های متعدد آنها درباره مسائل مالی فدراسیون پاسخ دهد.
 تاج، استعفای كفاشیان را گرفت!
در جلسه دیروز مشخص شد تاج از فرصت غیبت علی كفاشیان استفاده و تلفنی او را راضی كرده كه فدراسیون، خبر استعفایش را رسانه‌ای كند. در حقیقت، كفاشیان استعفایی به فدراسیون ارائه نكرده است.
 بازنشسته‌ها
از هیات رئیسه نمی‌روند!
در جلسه دیروز همچنین مشخص شد فریدون اصفهانیان و علی كفاشیان با وجود استعفا، از هیات رئیسه خارج نمی‌شوند. تاج در جلسه دیروز گفت بهاروند هم از سازمان لیگ نمی‌رود چون معلوم نیست این سازمان خصوصی است یا دولتی!
 تنها جمله داورزنی
محمدرضا داورزنی، معاون ورزش توسعه و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان كه همراه سلطانی‌فر وزیر ورزش به مجمع فدراسیون فوتبال رفته بود، فقط یك جمله به خبرنگاران گفت و رفت: آنهایی از فدراسیون فوتبال استعفا کرده‌اند كه براساس قانون باید استعفا می‌کردند.... او هیچ اشاره‌ای نكرد چرا آنها در هیات رئیسه باقی مانده‌اند و اگر قرار بود در هیات رئیسه بمانند، چرا استعفا کردند؟!