غایب بزرگ؛ سهراب مرادی

اعلام اسامی نفرات تیم ملی وزنه‌برداری برای قهرمانی آسیا

غایب بزرگ؛ سهراب مرادی

محمدحسین برخواه، سرمربی تیم ملی بزرگسالان كشورمان اسامی 12 ملی‌پوش (ده نفر اصلی و دو نفر ذخیره) را برای شركت در رقابت‌های قهرمانی سال 2019 آسیا معرفی كرد.
برخواه پس از اعلام ‌فهرستنهایی گفت: «آخرین فرصت برای ارسال اسامی، روز یكشنبه بود كه پس از برگزاری یك ماه و نیم اردو، به جمع‌بندی نهایی رسیدیم تا تركیب 12 نفره را برای اعزام اعلام كنیم. در دسته 89 كیلوگرم یك ركوردگیری به عمل آمد و در نهایت علی میری و مسعود چترایی انتخاب شدند. در دسته 96 كیلوگرم، سهراب مرادی به‌دلیل مصدومیت نمی‌تواند در مسابقات قهرمانی آسیا شركت كند و سیدایوب موسوی و كیانوش رستمی در این وزن حضور دارند. در دسته 102 كیلوگرم رضا بیرانوند و امیر حقوقی كه در مسابقات جهانی حاضر بودند، اعزام می‌شوند كه عملكرد
 قابل قبولی در آن رویداد داشتند كه امیدواریم در این دوره هم خوب كار كنند.» سرمربی تیم ملی بزرگسالان افزود: «در دسته 109 كیلوگرم هم علی هاشمی و كیا قدمی دو نماینده كشورمان در جام فجر، ركوردهای خوبی را ثبت كردند و این دو ملی‌پوش این توانایی را دارند كه در چین ركوردهای بالاتری را داشته باشند. در فوق‌سنگین نیز علی داوودی و سعیدعلی حسینی حضور خواهند داشت.»
برخواه در مورد رقابت ملی‌پوشان كشورمان در وزن 109 كیلوگرم با میزبان گفت:« در وزن 109 كیلوگرم رقابت خیلی سختی را با رقیب چینی خواهیم داشت. امیدوارم بتوانیم در این وزن مدال طلا را به‌دست بیاوریم.» وی درخصوص دو وزنه‌بردار ذخیره برای مسابقات نیز گفت:« دو رزرو اعلام كردیم كه میرمصطفی جوادی و محسن دادرس هستند كه در صورت نیاز، به تركیب اضافه می‌شوند.» برخواه در مورد تغییرات صورت گرفته در تركیب برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا، تاكید كرد: «نسبت به فهرست مقدماتی تغییرات مختصری داشتیم، ولی فهرست نهایی ملاك و معیار است. برای جلسه تاییدیه نهایی (كنگره مسابقات)، ده نفر از بین این ۱۲ نفر مشخص خواهند شد. تمركز ما بر همین ۱۲ نفر است و از بین آنها دو نفر كنار می‌روند.»