تندیس طلا و پرچم برنده سال ماراتن مسیه را چه كسی به خانه برد؟

تندیس طلا و پرچم برنده سال ماراتن مسیه را چه كسی به خانه برد؟

ساعت حدود 10 و 30 دقیقه صبح جمعه 17 اسفند است. با حضور مقامات و مسؤولان محلی و داوران مسابقه برندگان مشخص می‌شوند. صدای تشویق برنده‌ها لحظه‌ای قطع نمی‌شود. هیات داوران ضمن اشاره به اسامی برگزیدگان بخش‌های مختلف، اعلام می‌كنند علیرضا حیدری با تلسكوپ ۸ اینچ نیوتنی موفق به رصد 176 جرم از 180 جرم مسابقه شده است. كیان باختری و مصطفی كویری كه پرچم برنده سال ماراتن مسیه را سال گذشته با خود به خانه برده بودند و امسال در نقش داور در ماراتن حاضر بودند، در مراسم اختتامیه پرچم برنده سال ماراتن مسیه را امضا كردند و به علیرضا حیدری سپردند تا سال آینده با خودش به ماراتن بیاورد. معمولا بیشتر برندگان ماراتن مسیه ترجیح می‌دهند در دوره‌های بعدی داور باشند تا این‌كه دشواری‌ها شركت در ماراتن را دوباره به جان بخرند.
اما اوج ماجرا آنجا بود كه حیدری پس از دریافت تندیس طلا و پرچم برنده سال ماراتن مسیه، ضمن قدردانی از زحمات معلمش، محمد نیلفروشان در موفقیت‌های علمی خود، گفت سال آینده هم در ماراتن مسیه ۹۸ شركت می‌كند تا به بالا نگه‌داشتن سطح این رقابت سراسری كمك كند و هم انگیزه مضاعفی برای شركت‌كردن همه منجمان آماتور كارآزموده در ماراتن مسیه سال بعد ایجاد شود!
با این وضعیت باید دید آیا سال آینده باز هم علیرضا حیدری می‌تواند اختلاف امتیازی خود با شركت‌كنندگان دیگر را حفظ كند و از عنوان اولی خود در ماراتن مسیه 97 دفاع كند یا مجبور می‌شود با دست خودش پرچم ماراتن را در پایان رقابتی مسالمت‌آمیز به برنده سال تقدیم كند؟