صعود التماسی امیدها

صعود التماسی امیدها

حتی اگر 43 سال از آخرین حضور فوتبال ایران در المپیك گذشته باشد، باز هم این طلسم آزاردهنده چیزی را عوض نمی‌كند. تیم فوتبال امید، هنوز هم به اما و اگرها دلخوش است و ابایی ندارد از این‌كه حسرت حضور ایران در المپیك ها، 48 ساله شود.
به گزارش جام‌جم، مرحله مقدماتی المپیك 2020 توكیو، امسال فوتبال را زودتر از آنچه انتظار می‌رفت، پای سفره‌های هفت‌سین آورد. تیم امید برای صعود به مرحله بعدی انتخابی فقط كافی بود در گروهی كه تركمنستان، یمن و عراق حضور داشتند، صدرنشین شود؛ آنهم در شرایطی كه بازی‌ها در تهران و در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شد. با این حال كرانچار و تیمش، به هدف اصلی شان كه صدرنشینی بود نرسیدند. تیم امید پس از پیروزی 3 بر یك مقابل تركمنستان و 3 بر صفر مقابل یمن، در بازی آخر مقابل عراق با تساوی بدون گل متوقف شد تا چند ساعت در كما باشد. این ساعت ها، همان ساعت‌هایی بود كه باید منتظر نتایج سایر بازی‌ها می‌ماندیم. دست آخر با خوش شانسی تیم امید به عنوان یكی از پنج تیم برتر دوم گروه‌های 11 گانه به مرحله نهایی گزینشی المپیك صعود كرد.
مرحله نهایی رقابت‌های فوتبال گزینشی المپیك توكیو در آسیا با حضور 16 تیم تایلند، ازبكستان، ویتنام، قطر، كره‌جنوبی، عراق، ژاپن، كره شمالی، چین، استرالیا، اردن، عربستان، سوریه، امارات، بحرین و ایران در چهار گروه چهار تیمی، دی ماه امسال در تایلند برگزار می‌شود و سه تیم برتر جواز حضور در المپیك را به دست می‌آورند. اگرچه به گفته زلاتكو كرانچار، سرمربی كروات تیم امید، شانس با شاگردانش در مرحله قبلی گزینشی یار نبود، اما امیدواریم در مرحله نهایی همه چیز وفق مراد باشد و تیم امید پس از سال‌ها جواز حضور در المپیك را به دست بیاورد.