مهدی رحمتی می‌رود یا می‌ماند؟

ابهام بر سر تمدید قرارداد كاپیتان استقلال

مهدی رحمتی می‌رود یا می‌ماند؟

مهدی رحمتی روزهای سختی را در استقلال سپری می‌كند. بعد از دربی، تصویری از او منتشر شد كه نشان می‌دهد با گادوین منشا در لحظاتی كه اسماعیلی می‌خواهد پنالتی را بزند، صحبت می‌كند. خیلی زود مشخص شد اصلا قرار نبوده اسماعیلی پنالتی‌زن باشد و باید پاتوسی ضربه را می‌زده! پنالتی‌زن اول قرار بود منشا باشد ولی به دلایلی شفر تصمیم گرفت پاتوسی ضربه بزند ولی در نهایت با دخالت مهدی رحمتی اسماعیلی توپ را گرفت و ضربه را زد كه خراب شد. بعد از این اتفاق و در پایان بازی جنجال زیادی به راه افتاد.
مهدی رحمتی در ویدئویی كه از او منتشر شد، قسم خواهر از دست رفته اش را می‌خورد كه او به منشا و پاتوسی نگفته پنالتی نزنید. انتشار این ویدئو برای خیلی‌ها عجیب بود و یك سوال مهم در ذهنشان به وجود آمد؛ اصلا چرا مهدی رحمتی باید برای بوقچی استقلال قسم بخورد؟! آیا این كار نیاز بوده؟ به هر حال اگر رحمتی باید به كسی پاسخگو باشد، آنها مدیرعامل و سرمربی استقلال هستند. در هر صورت این اتفاقات به بازی سایپا هم كشیده شد. هواداران شاكی استقلال در این بازی شعار «رحمتی مافیا» سر دادند و به او تاختند. بعضی از بازیكنان تیم هم تلاش كردند هواداران را آرام كنند. این اتفاقات درست در شرایطی رخ داد كه رحمتی در تلاش بود قراردادش را یك یا دو فصل دیگر با استقلال تمدید كند.
با توجه به درخواست هواداران برای جدایی كاپیتان، در ظاهرا باید قضیه همین جا تمام شده باشد و رحمتی تابستان به باشگاه دیگری فكر كند. به هر حال هواداران تعیین كننده هستند و نظرات شان باید برای مسؤولان اهمیت زیادی داشته باشد. ولی به نظر نمی‌رسد رحمتی از استقلال برود. به هر حال او سال هاست در این تیم توپ می‌زند و حاضر نیست به سادگی برود. از سویی قدرت رحمتی داخل تیم گاهی می‌تواند یكسری معادلات را به نفع مدیریت حل كند.
در حال حاضر فتحی مقبولیت آنچنانی بین بازیكنان ندارد و رابطه اش با اكثر آنها خوب نیست. به هر حال اگر رحمتی بتواند این مشكل را حل كند، در آن صورت می‌تواند دوباره كارش را در استقلال ادامه دهد. شفر هم حامی مهدی است و بدش نمی‌آید این بازیكن را در تیمش نگه دارد. رابطه رحمتی به پسر شفر هم بسیار نزدیك است و یكجورهایی دوستان گرمابه و گلستان هم به حساب می‌آیند. معادلات این شكلی به نظر می‌رسد كه مهدی قراردادش را با استقلال تمدید خواهد كرد. شفر هم یك فصل دیگر با استقلال قرارداد دارد و بعید است از نیمكت آبی‌ها جدا شود.
علت غیبت رحمتی در تمرین استقلال
روز پنجشنبه بازیكنانی كه در تركیب استقلال در بازی با سایپا حضور نداشتند با حضور در زمین شماره ۲ آزادی، تمرینات خود را پیگیری كردند كه در این تمرین مهدی رحمتی حضور نداشت. اما دلیل غیبت رحمتی این بود كه او روز گذشته به اداره گذرنامه مراجعه كرده بود تا بتواند پاسپورت خود را دریافت كند چرا كه این بازیكن به دلیل بدهی مالیاتی مربوط به سال‌های گذشته، مشكل خروج از كشور دارد و شاید نتواند در سفر به قطر آبی‌ها را همراهی كند. رحمتی در بازی با الدحیل هم با همین مشكل رو‌به‌رو شد و یك روز دیرتر از سایر بازیكنان به اردو رسید اما برای این‌كه این مشكل دوباره برای او پیش نیاید، روز گذشته به اداره گذرنامه مراجعه كرد تا بتواند با دریافت گذرنامه‌اش مشكلی برای سفر به قطر نداشته باشد.