از كی روش چه خبر؟

از كی روش چه خبر؟

در وابستگی كارلوس كی روش به ایران و آسیا همین بس كه این مرد پرتغالی، به عنوان سرمربی تیم ملی كلمبیا نخستین حریفان تداركاتی‌اش را از آسیا انتخاب كرد؛ ژاپن و كره‌جنوبی.
كلمبیا در دومین روز فروردین و در نخستین بازی با هدایت كی روش، در ورزشگاه یوكوهاما به مصاف تیم ملی ژاپن رفت و این تیم را با یك گل از پیش رو برداشت. ژاپن همان تیمی است كه با پیروزی مقابل تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا به پرونده حضور هفت ساله كی‌روش در ایران خاتمه داده بود.
چهار روز بعد در ششم فروردین كی‌روش با كلمبیا به ورزشگاه جام‌جهانی سئول رفت تا با تیم ملی كره‌جنوبی رو‌به‌رو شود. مشت‌های گره كرده كی‌روش به كره‌ای‌ها زمانی كه سرمربی تیم ملی ایران بود، به سوژه اصلی نشست خبری بازی كره‌جنوبی و كلمبیا بدل شد تا این واكنش را از سوی مرد پرتغالی به همراه داشته باشد: «من واقعا نمی‌خواهم زمان زیادی را صرف صحبت در مورد گذشته كنم. در آن زمان، برخی از گزارش‌های اغراق‌آمیز از رسانه‌ها منتشر و باعث بروز سوء‌تفاهم شد. من به كره‌جنوبی و طرفداران این تیم احترام می‌گذارم و خاطرات بسیار خوبی اینجا دارم.»البته خاطرات خوش كی‌روش برای زمانی بود كه روی نیمكت ایران قرار داشت، چرا كه او با كلمبیا، 2 بر یك به كره‌جنوبی باخت. دو بازی دوستانه كلمبیا با ژاپن و كره‌جنوبی، در روزهای فیفا دی در حالی برگزار شد كه تیم ملی فوتبال ایران هنوز سرمربی ندارد!
شكایت ٩٠٠ هزار دلاری
خبر دیگر از كی‌روش مربوط می‌شود به شكایت او از فدراسیون فوتبال ایران. كی‌روش با توجه به عدم برآورده نشدن مطالباتش اقدامات به شكایت از فیفا كرده است. گفته می‌شود فدراسیون فوتبال چیزی حدود 900 هزار دلار به كارلوس كی‌روش بدهكار است.