شنبه هیجانی در فوتبال اروپا

شنبه هیجانی در فوتبال اروپا

فوتبال در لیگ‌های مهم اروپایی به روزها و هفته‌های آخرش می‌رسد و حالا تک امتیاز‌ها می‌تواند سند قهرمانی یا سقوط تیم‌ها را امضا کند. سه بازی مهم در لیگ‌های اسپانیا، آلمان و ایتالیا که امروز برگزار می‌شود می‌تواند تا حدود زیادی در تعیین قهرمان این کشورها نقش به‌سزایی داشته باشد. 
تساوی 4-4 هفته گذشته بارسا در خانه ویارئال موجب شد تا بازی این هفته شاگردان والورده در خانه مقابل اتلتیکو مادرید جذابیت و هیجان بیشتری داشته باشد. شاگردان 
دیگو سیمئونه بازی هفته قبل خود را با پیروزی 2 بر صفر مقابل خیرونا پشت سر گذاشتند تا با رسیدن به امتیاز 62 به فاصله 8 امتیازی بارسایی‌ها برسند. بازیکنان اتلتیکو و مربی این تیم به خوبی می‌داند که بازی امشب در ورزشگاه نیوکمپ تنها کورسوی امید آنها برای کسب یک قهرمانی در لیگ امسال است. این تیم که دیگر دغدغه لیگ قهرمانان را هم ندارد می‌تواند با یک پیروزی به 5 امتیازی کاتالان‌ها رسیده و منتظر لغزش آنها در بازی‌های آینده باشد. در طرف مقابل بارسا با کسب پیروزی هم می‌تواند خیال هوادارانش را برای قهرمانی مسجل کرده و هم با روحیه بهتری به مصاف منچستر در لیگ قهرمانان برود. 
در بوندس لیگا هم که بعد از چند فصل دو قطبی بایرن و دورتموند دوباره داغ شده، شاگردان کواچ پذیرای دورتموندی هستند که همین هفته پیش صدر جدول را از باواریایی‌ها پس گرفتند. شاگردان فاوره در حالی امشب وارد آلیانس آرنا می‌شوند که با 63 امتیاز در صدر هستند و بارین را در فاصله دو امتیازی خود می‌بینند. در طرف مقابل، نیکو کواچ بعد از حذف بایرن از لیگ قهرمانان به خوبی می‌داند که از دست دادن قهرمانی در بوندس لیگا هم می‌تواند سند اخراجش از این تیم را امضا 
کند. 
در ایتالیا تکلیف قهرمانی تا حدود زیادی مشخص است و رقابت برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان بالاست. در این شرایط یوونتوس 81 امتیازی که 18 امتیاز با تیم دوم فاصله دارد به مصاف میلانی می‌رود که طی چند هفته گذشته از روند خوب خود فاصله گرفته است. میلان که با 52 امتیاز در رده چهارم قرار دارد به خوبی می‌داند که کسب پیروزی در این بازی می‌تواند امیدهایش برای کسب سهیمه در فصل بعد را همچنان زنده نگه دارد.