بازار گرم نمایش‌های رادیویی

بازار گرم نمایش‌های رادیویی


دنیای دوست‌داشتنی نمایش‌های رادیویی هنوز هم مخاطبان پر و پا قرص خودش را دارد. با وجود این‌كه برخی ادعا دارند عصر رادیو تمام شده، اما اقبال مردمی از نمایش‌های رادیویی و دیگر برنامه‌ها نشان می‌دهد رادیو هنوز در سپهر رسانه جایگاه ویژه‌ای دارد؛ جایگاهی كه با ورود مدیوم‌های جدید خدشه‌دار نشده است و شنونده خودش را دارد.
به همین دلیل معاونت صدا توجه ویژه‌ای به تولید برنامه‌های رادیو دارد و هر یك از شبكه‌های رادیویی متناسب با ماموریتی كه برایشان تعریف شد، برنامه‌های متنوعی را روانه آنتن كردند، اما یكی از قالب‌های بسیار پر شنونده كه نظر بسیاری از شنوندگان را هم جلب كرد، نمایش‌های متنوع رادیویی بود كه بانی تولید آن مركز هنرهای نمایشی رادیو بود.
این مركز متناسب با تعریفی كه برای هر یك از شبكه‌ها شد، نمایش متنوعی تولید كرد و همین منجر به بازار گرم نمایش‌ها شد. از دیگر حسن‌های نمایش‌های رادیویی در ایام نوروز امسال، غیر تكراری بودند آنها بود. در واقع این مركز با بهره‌بردن از تجارب هنرمندان رادیو، نمایش‌هایی با مضامین متفاوت تولید كرد كه البته تهیه این آثار از آذر سال گذشته شروع شد و در ایام نوروز شاهد خروجی آن بودیم.
از نمایش‌های تولید شده در این مركز می‌توان به نمایش جدال شیرین برای شبكه ورزش اشاره كرد كه روایتگر داستان‌های یك زورخانه قدیمی و آشتی دو پهلوان قدیمی بود. نمایش پزشكان داوطلبان هم از رادیو سلامت روی آنتن رفت كه داستان آن درباره پزشكانی بود كه به مردم خدمت می‌كردند. این مركز برای رادیو تهران هم نمایش تهران مصفا را با موضوع تهران گردی آماده كرده بود كه شنیدن آن برای شنوندگان جذابیت لازم را داشت.
در مجموع شش سریال در مركز هنرهای نمایشی رادیو آماده شد كه بیش از 2000 دقیقه می‌شد. همچنین این مركز برای ایام رحلت حضرت زینب‌(س) و شهادت امام موسی كاظم (ع) نمایش‌هایی متناسب با این روزها آماده پخش كرده بود كه از شبكه‌های رادیویی پخش
 شدند.
تدبیر این مركز برای این ایام باعث شد شنوندگان رادیو در این ایام با نمایش‌های متنوع سرگرم شوند. همچنین این نمایش‌ها از رادیو نمایش هم روی آنتن رفت و در كنار آن دو برنامه رادیویی بهار نارنج و ارغوان هنر هم اقبال مردمی را به دنبال داشت كه هم رویكرد اطلاع‌رسانی داشت و هم به موضوعات شاد و مفرح می‌پرداخت.
پخش نمایش‌های مختلف رادیویی از ابتدای نوروز را باید به فال نیك گرفت كه امسال شاهد شكوفایی برنامه‌های این رسانه قدیمی باشیم
و برنامه‌سازان برنامه‌ها و دست‌اندركاران نمایش‌ها با دستمایه قرار دادن موضوعات متفاوت هم شنوندگان را سرگرم كنند و هم این‌كه آنها را به تامل درباره موضوعات دعوت كنند.