۲۴۹ پروژه فعال در تحریم‌های فعلی داریم

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص):

۲۴۹ پروژه فعال در تحریم‌های فعلی داریم

 فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: امروز قرارگاه خاتم 249 پروژه دارد و در این شرایط تحریم و سخت همه پروژه‌ها فعال هیچ پروژه‌ای دچار تعلل و تأخیر نشده است و تلاش می‌كنیم روش‌های نوین تأمین منابع مالی با دولت ایجاد كنیم.
به گزارش فارس، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در یك برنامه تلویزیونی اضافه كرد: قبل از این‌كه مطرح شود سپاه پاسداران تحریم شده است قرارگاه خاتم جزو تحریم‌های آمریكایی‌ها بود اما ما كارهای خود را به‌راحتی انجام می‌دهیم. اواخر سال 97 چند پروژه در صنعت نفت و گاز در كشور توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد كه همه توسط قرارگاه خاتم در اوج تحریم اجرا شد، این‌ها پروژه‌هایی بود كه شركت‌های خارجی رها كرده بودند اما قرارگاه خاتم با صددرصد مهندسی ایرانی، صددرصد اجرا و راه‌اندازی داخلی و 70 درصد تأمین كالای ایرانی توانست كارها را انجام دهد.
وی درباره ورود قرارگاه خاتم به فعالیت‌های اقتصادی توضیح داد: در اصل ۱۴۷ قانون اساسی تصریح شده است كه در زمان صلح نیروهای مسلح می‌توانند در سازندگی كشور از تجهیزات خود استفاده كنند.
وی افزود: قرارگاه خاتم هم حدود ۳۰ سال پیش به همین دلیل تأسیس شد، آن زمان وضعیت كشور بحرانی بود، پیمانكاران تحلیل رفته بودند و هیچ گونه امكانات مهندسی در كشور نبود و شركت‌های خارجی هم رفته بودند و عملاً زیرساخت‌های كشور در جنگ آسیب دیده بود كه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آستین بالا زد و در بحث سازندگی ورود كرد و از همان ابتدا پروژه‌های بزرگی نظیر سد كرخه به قرارگاه خاتم واگذار شد كه امروز با چند میلیارد مترمكعب ذخیره آب و مخزن توانست جلوی بسیاری از سیلاب‌های مخرب را بگیرد.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا افزود: قرارگاه به بحث زیرساخت‌ها ورود كرد و به تدریج دولت‌های مختلف متوجه شدند بازویی توانمند و امین در اختیار دارند و می‌توانند از این ظرفیت قرارگاه خاتم استفاده كنند؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم با توجه به این‌كه رسالت پاسداری از انقلاب را به‌عهده دارد در هر عرصه‌ای كه احساس نیاز یا خطر برای انقلاب وجود داشته باشد ورود می‌كند.